Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم راور با اشاره به بازدید از روستاهای منطقه خورند و فیض‌آباد شهرستان راور با اشاره به مطالبات مردم در حوزه‌های بنیاد مسکن و طرح‌های هادی روستائی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر در شرایط خاصی قرار داشتیم و با توجه به زلزله‌خیزبودن شهرستان راور، میزان بازسازی‌های مسکن شهری و روستایی صورت گرفته در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر بوده و امیدواریم این عدد به 90 و 100 درصد برسد و دیگر خانه غیرمقاوم در شهرستان نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نهضت آسفالت در روستاهای زیادی جلو رفته و جای قدردانی از مسئولان دارد، گفت: مسئله دیگر روستاهای شهرستان راور محدودیت‌های آبی است که اکنون نیز مشکلاتی داریم و اگر مدیریت نشود مشکلات بیشتر خواهد بود لذا با هماهنگی با مدیران ارشد استان و مرکز اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران قرار است برای ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از آب با روش جدید با مطالعات علمی در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نیز دارد انجام می‌شود و به منظور بهره‌گیری استان‌های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می‌کند.

 

نماینده کرمان و راور در مجلس درباره وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور گفت: سازه‌های کارخانه لاستیک‌سازی از خردادماه 1401 نصب خواهد شد و تاکید کرده‌ایم که همه نیروها باید بومی باشد مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه فولاد راور بیان کرد: پیش‌بینی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با اجرای این طرح‌ها را داریم که تا امروز 98 درصد از نیروهای به کار گرفته شده از نیروهای بومی هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مسائل مهم در دستور کار برای سال آینده اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توان مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم که میانگین عملکرد اقتصادی دولت در هشت سال گذشته صفر است و پیش‌بینی مراکز ملی و بین‌المللی برای سال آینده حدود سه درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

پورابراهیمی بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری با روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی پیش گرفته و در شش ماه اخیر نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته و تراز تجاری رو به بهبود است و درآمدهای ارزی بیشتر شده که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پیش بینی رشد 3 درصدی اقتصادی کشور شهرستان راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹

بازارهای نوظهور جهان به‌دنبال تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا خواهند کرد. این بازارها با سریع‌ترین رشد همگی در آفریقا یا آسیا قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیش‌بینی می‌شود که بازارهای بزرگ در حال ظهور نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا کنند که این امر ناشی از تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد است. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از کشورهای کوچک‌تر به دلیل ذخایر غنی منابع طبیعی و سایر عوامل، شاهد رشد دو برابری میانگین جهانی اقتصاد خود در پنج سال آینده باشند. با این حال افزایش سطح بدهی خطراتی را برای فعالیت‌های اقتصادی آینده ایجاد خواهد کرد.

۱۰ بازار برتر در حال ظهور

سریع‌ترین اقتصادهای نوظهور بر اساس پیش‌بینی‌های نرخ رشد مرکب سالانه تولید ناخالص داخلی واقعی در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ عبارتند از:

گویان ۱۹.۸ درصد

موزامبیک ۷.۹ درصد

رواندا ۷.۲ درصد

بنگلادش ۶.۸ درصد

اتیوپی ۶.۷ درصد

نیجر ۶.۷ درصد

اوگاندا ۶.۶ درصد

هند ۶.۵ درصد

ویتنام ۶.۴ درصد

سنگال ۶.۳ درصد

پیش‌بینی می‌شود گویان به‌عنوان سومین کشور کوچک آمریکای جنوبی از نظر مساحت، پس از اکتشافات اخیر که ذخایر نفت این کشور را به ۱۱ میلیارد بشکه رساند، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۹ سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان باشد. این کشف قابل‌توجه ذخایر نفتی در سال ۲۰۱۵ توسط اکسون‌موبیل انجام گرفت و رشد اقتصادی این کشور را تنها در پنج سال گذشته چهار برابر کرد. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت این کشور از ۶۴۵ هزار بشکه در روز به ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۸، این کشور ۸۰۰ هزار نفری بالاترین تولید سرانه نفت خام را داشته باشد و برای اولین بار از کویت پیشی بگیرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بنگلادش که ۸۵ درصد صادرات آن توسط صنعت نساجی هدایت می‌شود، بیشترین رشد را در آسیا داشته باشد. این کشور طی ۳۰ سال گذشته حتی یک سال رشد منفی نداشته است.

کد خبر 750576

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است