Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ جمهوری اسلامی ایران بخشی از اورانیوم ۶۰ درصد خود را برای تولید رادیو دارو بازفرآوری کرده است.

 با این کار (تبدیل مواد به تارگت) امکان ارسال بخشی از مواد که برای تولید مولیبدن (ماده اولیه ساخت رادیو دارو) به شکل تارگت در می‌آید به خارج، عملاً امکانپذیر نیست و در کشور ماندگار می‌شود.

 همچنین لازم به ذکر است موادی که به شکل تارگت تبدیل می‌شود و پرتودهی شده است، خطر اشاعه‌ای ندارد و کشورهای غربی نمی‌توانند نسبت به این اقدام ایران خرده‌ای بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای غربی از همان ابتدای مذاکرات وین با اصل غنی سازی به ویژه در سطوح بالای آن (مثل ۲۰ درصد و بالاتر) مخالف بوده‌اند و تمایل دارند که همه‌ی این مواد به خارج از کشور انتقال یابد.

 این ماده‌ی ارزشمند در اختیار تعداد محدودی از کشورهای جهان است و میزان ۲ کیلوگرم از آن برای تولید و تامین سالیانه رادیو دارو حداقل یک میلیون نفر کاربری دارد./ مهر

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سازمان انرژی اتمی اورانیوم غنی سازی شده سازمان انرژی اتمی ايران اورانیوم غنی سازی شده ایران مذاکرات وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا