Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@03:20:42 GMT

افزایش چشمگیر مسافرت‌های جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۴۲۱

افزایش چشمگیر مسافرت‌های جاده‌ای

سردار سید تیمور حسینی روز جمعه در دومین روز از آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده های سراسر کشور به خبرنگاران گفت: وضعیت تردد در جاده‌های کشور از روز ۲۵ اسفند ماه تا ساعت هشت صبح امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.  

وی با بیان اینکه  این میزان افزایش، میانگین تمامی جاده‌ها است، افزود: در برخی جاده‌ها افزایش بسیار بیشتر از قبل بوده است به طوری که در همین بازه زمانی میزان تردد در آزادراه تهران - قم افزایشی ۸۷ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزاد راه اصفهان هم این افزایش ۶۴ درصد و در جاده های منتهی به استان های شمالی نیز ۸۰ درصد بوده است.  

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور درباره بیشترین علت تصادف رانندگی در مدت اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده ها تصریح کرد: بی توجهی راننده به جلو با رقم ۴۵ درصد، بیشترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی بوده است، پس از آن ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز به ترتیب با ۱۳ و ۶ درصد، در صدر دلایل وقوع تصادفات رانندگی است.

سردار حسینی همچنین درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی گفت: در این مدت ۲۷ درصد تصادفات بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ درصد تصادفات نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است.

وی به رانندگان و مسافران یادآور شد: با توجه به شروع سفرهای نوروزی در جاده‌ها و همزمانی این سفرها و ظرفیت محدود جاده‌ها، ترافیک نیمه سنگینی در برخی جاده های کشور ایجاد شده است، در این شرایط رانندگی در جاده‌ها صبر و حوصله بیشتری لازم دارد، رعایت حقوق سایر رانندگان و عابرین در این شرایط از الزامات سفر است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور در جاده‌ها رخ می‌دهد، اظهار داشت: حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند که این نشان می‌دهد، رانندگان باید در جاده‌ها توجه ویژه‌ای به رعایت مقررات رانندگی در جاده ها داشته باشند.

سردار حسینی همچنین عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات را خطای انسانی عنوان کرد و افزود: بیشتر دلیل خطای انسانی نیز عجله و شتاب در رانندگی است.

بیشتر بخوانید:

جوایز بزرگ پلیس راهور به رانندگان بدون تخلف در نوروز ۱۴۰۱ افزایش تردد جاده‌ای در آستانه نوروز

47231

کد خبر 1613735

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردشگری پلیس راهور جاده تصادفات رانندگی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان در فروردین ماه امسال حکایت از ثبت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۳۰ تردد دارد که نسبت به اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

علی عبداللهی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی فروردین ماه، محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محورهای حوزه شمال استان کرمان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان- چترود، باغین به بردسیر و محور بردسیر به سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند. 

وی افزود: تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این است که محورهای ورودی و خروجی از مرکز به سمت جنوب و غرب استان در صدر سایر محورها قرار دارند.

عبداللهی بیان کرد: در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا از تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار شده که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولان ذیربط است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محورهای باغین- کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک- انار با ۶ درصد، رفسنجان- انار با پنج درصد، راور- مشهد و کرمان- رفسنجان هرکدام با سه درصد بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بیشتر از ۹۰ درصد تخلفات توسط وسایل نقلیه شخصی صورت گرفته و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند.

عبداللهی در پایان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت