Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:57:57 GMT

عراق در لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات تسریع کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۶۳۲

عراق در لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات تسریع کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید میراحمدی روز جمعه گفت: آقای (مصطفی) الکاظمی (نخست وزیر عراق) در دو نوبت در گفت و گو با سفر ایران قول دادند که در نیمه شعبان مرزها به روی زائران عتبات عالیات گشوده شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای شیعیان مشتاق زیارت عتبات عالیات در عراق ایجاد شده است، افزود: این افراد بر اساس وعده نخست وزیر عراق برای لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات، برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در نیمه شعبان به زیارت بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: نمی‌دانیم به چه دلیل این دستور هنوز به دست مرزبانی عراق نرسیده است. از این رو، درخواست داریم که مقامات محترم عراقی بر مبنای قولی که داده‌اند هر چه سریع‌تر این دستور را به مرزبانی خود ابلاغ کنند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: همانگونه که روز گذشته ریاست محترم جمهوری ایران در مرز شلمچه فرمودند، هیچ مشکل و مانعی از طرف ما برای لغو روادید وجود ندارد و انتظار ما این است که این کار حتماً امروز انجام و این قولی که مقامات عراقی و آقای الکاظمی داده‌اند، حتماً محقق شود.

کد خبر 5449841

منبع: مهر

کلیدواژه: عتبات عالیات وزارت کشور صدور روادید حوادث چهارشنبه سوری شهرداری تهران نوروز 1401 چهارشنبه سوري شورای شهر تهران اورژانس میراث فرهنگی سفرهای نوروزی شهر تهران بهشت زهرا س آلودگی هوا علیرضا زاکانی پلیس راهور آتش نشانی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه