Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیین های جشن نیمه شعبان که از ابتدای هفته به میزبانی مساجد آغاز شده بود، امروز /جمعه/ به اوج خود رسید و همه منتظران مهدی، سالروز ولادت آن حضرت را جشن گرفتند.

به مناسبت این میلاد خجسته طی دیشب و صبح روز جمعه مراسم و آیین های خاصی در سطح شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی برپا شده است.

خیابان ها، میدان ها، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده ها، ادارات، نهادها و مکان های عمومی در آذربایجان غربی از روزهای گذشته با تزیین، آذین بندی، چراغانی و نصب پرچم های مزین به نام مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) آماده برپایی جشن های بزرگ نیمه شعبان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین شب ولادت با سعادت و مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) طی دیشب در اکثر مساجد آذربایجان غربی و در ارومیه مرکز استان برپا شد که شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شرکت در این آیین به شادمانی پرداختند.

در این آیین ها روحانیان و شخصیت‌های مذهبی استان به تبیین فلسفه غیبت و ظهور و تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام زمان (عج) پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی کردند.

بسیاری از نوعروسان در آذربایجان غربی به میمنت خجسته میلاد با سعادت امام عصر و زمان مهدی (عج) نیمه شعبان را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشن‌های عروسی در جای جای استان برپا شده است.

ایستگاههای متعدد صلواتی با شربت، نقل و شیرینی، آش نذری و سایر خوراکی ها در همه شهرهای آذربایجان غربی برپا شده اند که در آنها از عاشقان مهدی موعود (عج) پذیرایی می شود.

در منازل و اماکن شخصی نیز ضمن چراغانی کردن و تزیین و به اهتزار درآوردن پرچم مزین به نام مبارک مهدی موعود(عج)، به میمنت سالروز نیمه شعبان آیین های جشن برپا شده که شیفتگان آن حضرت با شرکت در این جشن ها میلاد خجسته امام عصر (عج) را به همدیگر تبریک می گویند و ارادت قلبی خود را به خاندان نبوت و امامت نشان می دهند.

بساط تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در فضای مجازی نیز بسیار پررونق بود و کاربران شبکه های مختلف اجتماعی، با نوشتن اشعار، غزل ها، متون ادبی و حک عکس مسجد مقدس جمکران، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) نشان دادند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام زمان (عج) در روز نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری به دنیا آمدند.

امسال ۱۱۸۸ مین سال میلاد امام عصر (عج) است.

برچسب‌ها امام زمان(عج) آذربایجان غربی ارومیه حضرت مهدی ولادت حضرت مهدی ماه شعبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج آذربایجان غربی ارومیه امام زمان عج آذربایجان غربی ارومیه حضرت مهدی ولادت حضرت مهدی ماه شعبان آذربایجان غربی نیمه شعبان مهدی موعود برپا شده آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر عتباتی افزود: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دیروز هم یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کد خبر 847905 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه استان آذربایجان غربی شورای شهر دستگیری

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم