Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ بازار طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت نوسانات بسیاری را تجربه کرد. درحالی که مذاکرات و نتیجه آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و بر روی رفتار معامله‌گران در بازار ارز اثر بسیاری گذاشت، اونس جهانی نیز در زیر سایه سنگین جنگ میان اوکراین و روسیه نوسان زیادی را بر خود دید.

نگاه نگران دلار به مذاکرات

به این ترتیب در بازار ارز دلار آزاد که پنجشنبه هفته گذشته معاملات را با قیمت ۲۵هزار و ۷۵۰تومان به پایان رساند، اواسط هفته با اوج گرفتن اخبار ضد و نقیض پیرامون توافق و سنگ‌اندازی‌های روسیه به کانال ۲۶هزار تومان بازگشت و حتی از میانه آن نیز رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با انتشار خبری مبنی بر اینکه روسیه توافق کتبی از ایالات متحده دریافت کرده تا بتواند در چارچوب برجام تجارت خود را با ایران ادامه دهد دلار مسیر نزولی را پیش گرفت اما به کانال ۲۵هزارتومان بازنگشت و تنها به کف کانال ۲۶هزارتومان نزدیک شد. به این ترتیب روز گذشته دلار آزاد  معاملات این هفته را با قیمت ۲۶هزار و ۲۵۰تومان به پایان‌رساند و رشد ۱.۹درصدی را ثبت کرد.

پرواز طلا بر بال‌های اونس جهانی

در بازار طلا نیز به دنبال صعود قیمت اونس جهانی، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم به طوری که سکه امامی اواسط هفته به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزارتومان نیز رسید اما تا پایان هفته اندکی کاهش یافت. به این ترتیب هر سکه امامی معاملات پنجشنبه را با قیمت ۱۲میلیون و ۱۳۷تومان به پایان رساند.

اما روز گذشته این سکه ۱۲میلیون و ۴۰۸هزارتومان قیمت خورده بود که ۲.۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه نیز با ۶.۸درصد رشد نسبت به هفته گذشته ۷میلیون و ۳۲۰هزارتومان بود. این درحالیست که  نیم سکه پنجشنبه هفته گذشته ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه هفته گذشته با قیمت ۴میلیون و ۴۰هزارتومان معامله می‌شد. در حالی که در آخرین معاملات دیروز این سکه ۴میلیون و ۱۳۰هزارتومان خرید و‌ فروش می‌شد و ۲.۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

هر سکه یک گرمی نیز هفته گذشته ۲میلیون و ۳۹۸هزارتومان قیمت خورده بود. اما روز گذشته با ۱.۴درصد رشد قیمت، هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۴۳۳هزارتومان معامله می‌شد.

اخبار مرتبط ۱۴:۴۹:۴۸ قیمت سکه دوباره ۱۲ میلیون تومانی می شود؟ / انس جهانی و دلار، سکه را بالا بردند ۱۳:۴۱:۲۰ نوسان سکه امامی در کانال ۱۲میلیون تومان ۱۱:۴۲:۱۴ تداوم ثبات قیمت‌ در بازار طلا/ سکه همچنان در کانال ۱۱میلیون تومان ۱۲:۰۷:۴۹ ثبات قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه ۱۱میلیون و ۹۵۰هزار تومان شد ۱۱:۱۴:۵۷ افزایش جزئی قیمت طلا/ سکه ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار تومان شد ۱۶:۱۰:۱۱ قیمت سکه از سد مقاومتی گذشت؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو جنگ بازار طلا نیم سکه ربع سکه طلا و سکه بهار آزادی بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان