Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:37:11 GMT

راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات حوزه آب اتخاذ شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۹۹۳۸

راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات حوزه آب اتخاذ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: غیبت به معنای عدم ظهور است نه عدم حضور، چون ادله متعددی داریم که امام همیشه در بطن جامعه و در تمامی کره زمین حضور دارد و اعمال ما به ایشان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر اعمال خوبی داشته باشیم خوشحال و اگر عملکرد بدی داشته باشیم غمگین می‌شوند افزود: تمامی کارهای خداوند از روی حکمت و مصلحت است و او اراده کرده است، روزگاری در تمام کره زمین حکومت عدل جهانی مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان و تقدیر از مجاهدت خاموش آنان در عرصه امنیت و مقابله با شبکه‌های جاسوسی و ضد امنیتی استکبار گفت: اگر زندگی و سیره نوع دانشمندان اسلامی، فقها، عرفا و شهدا را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا گمنام بمانند و کسی متوجه جایگاه علمی، مقام عرفانی، جایگاه معنوی، خدمات اجتماعی و ایثارگری آنان نشود.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) فرمود: خود را پنهان دار تا یاد تو نکنند و زبانزد نشوی و راز دار باش و خاموش تا در امان بمانی و با این کار نیکان را شاد می‌کنی و فاجران را به خشم بیاوری.

مصلح ادامه داد: قطعاً یکی از مصادیق بارز این روایت مجموعه نیروهای وزارت اطلاعات هستند که با گمنامی، مؤثرترین و موفق ترین خدمات را به جامعه انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: از فرماندهی منطقه انتظامی دشتستان بابت اجرای طرح عملیاتی تأمین امنیت مراسم شب چهارشنبه آخر سال که در نتیجه این عملیات تعداد ۴۵ هزار و ۹۱۰ عدد انواع مواد محترقه پر خطر کشف و تعداد ۲۵ دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو سواری توقیف و تعداد ۵۴ نفر دستگیر کردند تقدیر و تشکر داریم.

امام جمعه دشتستان با تبریک حلول سال نو و عید نوروز افزود: به فرموده حضرت علی (ع) هر روزی که در آن خداوند معصیت نشود عید است و با این معیار کلی اگر روز اول فروردین و سایر ایام نوروز معصیت خدا نشود عید است.

وی با اشاره به نقش مهم حوزه‌های علمیه و دفاع از دین گفت: یکی از مهمترین فلسفه حوزه‌های علمیه شیعه در عصر غیبت فراگیری و نشر علوم آل محمد (ص) و دفاع از معارف و آموزه‌های دینی در مقابل تهاجم دشمنان دین است، به طوری که این موضوع در روایات اهل بیت (ع) نیز بیان شده است.

مصلح تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه است، از خانواده‌های متدین و جوانان مؤمن و مستعد دعوت می‌کنیم در آزمون شرکت کنند تا بتوانند هر چه بهتر و بیشتر در خدمت اسلام و مکتب اهل البیت (ع) و در محضر حضرت ولی عصر (عج) باشند.

وی ضمن تسلیت رحلت فقیه انقلابی و مردمی آیة الله العظمی علوی گرگانی گفت: روح پاک این عالم انقلابی و ربانی پس از چند ماه تحمل بیماری در ایام نورانی ماه شعبان به لقاءالله پیوست آن فقیه فرزانه در زمره مراجع معظم تقلید و از حامیان همیشگی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب بودند.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: خداوند روح مطهر ایشان را به ارواح طیبه امامان و شهدا و صالحین محشور گرداند و ما را همواره قدردان و قدرشناس عالمان دین و مرزبانان مکتب قرار دهد.

وی به مسئله آب اشاره کرد و ادامه داد: در جهان امروز مشکل آب به یک معضل جهانی تبدیل شده است که از ریشه‌ها و علل آن می‌توان به رشد فزاینده جمعیت جهان، افزایش مصرف آب، قطع بی رویه درختان جنگل‌ها، تغییر پیدا کردن اکوسیستم طبیعت، رشد و توسعه شهرسازی، افزایش صنایع آلوده کننده آب، شیوه‌های نامناسب و غیراصولی کشاورزی و ایجاد دریاچه‌های مصنوعی اشاره کرد.

کد خبر 5449894

منبع: مهر

کلیدواژه: عید نوروز حوزه های علمیه بوشهر حسن مصلح برازجان دشتستان بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا نیمه شعبان آیت الله علوی گرگانی گرگان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا عکس استانها سفرهای نوروزی نوروز 1401 اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود