Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:04:27 GMT

دری نجف آبادی: مشکلات کشور با تولید حل می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۱۷۷

دری نجف آبادی: مشکلات کشور با تولید حل می شود

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اضافه شدن چند صفر به پول مشکلی را حل نخواهد کرد، تنها تولید است که مشکلات کشور را برطرف می‌کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه ۲۷ اسفندماه مصادف با نیمه شعبان، در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: در سال آینده با جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش و احسان و نیکی به اطرافیان خود با خداوند تجارت کنیم و در جنگ صرفه‌جویی و قناعت که جنگ بسیار بزگی است پیشرو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان کشور و استان مرکزی لازم است تلاش و خدمت‌رسانی خود را در تمامی ابعاد معنوی و مادی افزایش و گسترش بدهند. تولید عبادت و وظیفه‌ای است که کشور را از بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی نجات خواهد داد.

امام جمعه اراک با تاکید بر افزایش تولید در عرصه‌های کشاورزی، دامداری و صنعت بیان کرد: با افزایش صفرهای جلوی پول ، سفره مردم بزرگتر و پربرکت‌تر نشده و کم ارزشی پول کشور حل نخواهد شد، لذا لازم است که تولیدناخالص ملی کشور ظرف ۸ الی۱٠ سال آینده دو برابر شود تا همه مردم از آن بهره ببرند.

دری نجف آبادی با اشاره به ساعات کاری کره و چین و تلاش آنها بیان کرد: تلاش، کار، افزایش ساعت کاری و افزایش تولیدات در این کشورها موجب پیشرفت اقتصادی آنها شده است. لذا لازم است تا گره‌های تولید باز و هزینه‌های تولید کم شود.

وی ضمن تاکید بر دوری از فساد و سرلوحه قراردادن عدالت در محیط های کاری درباره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام و جهاد تبیین اظهار کرد: نکات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بسیار قابل توجه بود و امید است مذاکرات برجام به نتایج مطلوب منتهی شود. همچنین لازم است جهاد تبیین را مد نظر قرار داده و با آموزش، همفکری و مشاوره همگام با نسل جوان کشور را به سمت قله‌های پیشرفت برسانیم.

دری نجف‌ابادی ضمن تبریک سال نو و نیمه شعبان خاطر نشان کرد: در سال جاری یک قدم به موفقیت و پیشرفت نزدیک شدیم، امید است در سال آینده ۱۰ قدم در این راستا گام برداریم.

امام جمعه اراک ضمن اشاره به روز جهامی مستضعفان یاد اور شد: مستضعفان افرادی هستند که آرمان نجات بشریت از چنگال گرگ‌های آدم‌خواری نظیر رژیم صهیونیستی، داعش و آل صعود را زنده نگهداشته اند.

وی اضافه کرد: آل سعود موجوداتی خبیث و خشن و از نسل بنی امیه و عباسیان هستند که متاسفانه چندی پیش تعدادی از شیعیان را گردن زدند. تعجب برانگیز است که چرامجامع بین المللی در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند؟ آل سعود سالهاست که به نام دین، اسلام و خدا به جنایت می‌پردازند و آبروی اسلام را تحت الشعاع قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نظریه حرکت جوهری میر داماد گفت: این نظریه نشاندهنده این است که جوهر عالم در حرکت به سمت خداست و انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است. نظام عالم نظامی در حال تحول و تحرک است و هدف نهایی خلقت کمال انسان است.

دری نجف آبادی با اشاره به فضیلت زیارت آل یاسین بیان کرد: مسلمانان با قرائت این زیارت با امام عصر تا قیامت بیعت می‌کنند و گفت: هیچگونه شکی در حضور امام زمان نبوده و نیست و هرزمان که خداوند امر کند تمامی جهان از حضور پربرکت او استفاده خواهند کرد.

انتهای‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه اراك دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد

حسین اصغری گفت: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

به گفته او، انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

اصغری ادامه داد: در پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه گوجه‌فرنگی در استان‌های نیمه شمالی کشور، تلاش می‌کنیم بخشی از تولید به فصل پاییز منتقل شود.

او  افزود: توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، از این رو برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که هم اکنون هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس داریم.

او افزود: علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت را کنترل کنیم.

اصغری ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هرچند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم داریم.

او توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر اعلام کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند