Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مرادعلی تاتار» روز جمعه افزود: از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان به این مرز رسمی مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران از طریق زمینی در این مرز در عراق مهیا نیست.

وی اظهار داشت: در رابطه با تردد مسافر و زائر از مرز رسمی خسروی هنوز دولت هیچ ابلاغی صادر نکرده و منتظر ابلاغ و اعلام دولت و طرف عراقی نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین تردد مسافر نیز از مرز رسمی خسروی به عراق ممنوع است و هیچ گونه ترددی نیز از این مرز صورت نمی گیرد.

تاتار افزود: هم اکنون تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

او گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه مرز مسافری شلمچه همچنان بسته است گفت: تنها گروه هفتگانه اجازه تردد از مرز شلمچه به عراق را دارند.

نادر عمیدزاده روز جمعه بیان کرد: بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا تردد افراد از مرز زمینی شلمچه امکان‌پذیر نیست و مجوزی برای زیارت عتبات عالیات در نیمه شعبان صادر نشده است.

وی با بیان اینکه تردد مسافران ایرانی از مرز شلمچه مجاز نیست و تنها گروه هفتگانه می‌توانند از این مرز عبور کنند افزود: تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی،  دانشجویان، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان، مقامات سیاسی و افراد غیر زائر مجاز به تردد از این مرز هستند.

فرماندار خرمشهر گفت: مرز مسافری شلمچه از سمت عراق نیز بسته است و این کشور اجازه ورود مسافر از این گذرگاه مرزی را نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

عراق مرز زمینی را بسته‌ است/ بلاتکلیفی زائران عتبات وضع آبادان و خرمشهر با شرایط مطلوب فاصله دارد

47231

کد خبر 1613813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ایران و عراق گردشگری سازمان حج و زیارت زیارتگاه مرز رسمی تردد مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای پنجمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • منتظر محمد ستاره استقلالی مسافر پاریس شد
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟