Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@06:46:16 GMT

یکی بزنند ده تا می‌خورند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۶۴۵

یکی بزنند ده تا می‌خورند

آخرین نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز در سال ۱۴۰۰ به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدی عالی امام جمعه موقت اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عالی در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با قرائت آیه وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ گفت: طبق روایات عدالت جهانی و برقراری صلح و امنیت جهانی بدست امام مهدی (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آیه آن انسان ها کسانی هستند که صالح هستند و دنبال اصلاح جامعه هستند اما در اثر ظلم مستکبرین مظلوم واقع شده اند.

آینده بشریت از آن بندگان صالح

امام جمعه موقت تبریز به بیان قرآن در خصوص آینده مومنان اشاره کرده و اظهار داشت: طبق آیات قرآن آینده بشریت و جامعیت زمین از آن بندگان صالح و شایسته خداوند است. در این حاکمیت دین ثابت شده و عموم جامعه غالب بینش توحیدی خواهد داشت. همچنین مومنان با آرامش و امنیت عقایدشان را بیان خواهند کرد.

خطیب موقت جمعه تبریز به وظایف انسان ها در دوران غیبت اشاره کرده و اظهار داشت: امام صادق(ع) برای مومنان منتظر چند وظیفه را مطرح می‌کنند که عبارتند از انتظار، ورع و اخلاق نیکو.

وی تصریح کرد: انتظار باید انتظاری توام با صبر و شکیبایی باشد. صبر در این دوران غیبت از بزرگترین عبادات است در صورتی که فرد منتظر دچار شک و انحراف نشود.

وی افزود: همچنین این انتظار و صبر باید همراه با ورع و تقوا باشد. اخلاق نیکو و مکارم اخلاق یعنی خود سازی و تهذیب و همراه شدن با جهاد معنوی نیز از دیگر وظایف منتظران است.

حجت الاسلام عالی اظهار داشت: امام صادق (ع) در ادامه این روایت می‌فرمایند اجر کسی که این کارها را انجام دهد و بمیرد مانند کسی است که ایشان را درک کرده است.

ارتباط دائمی یک منتظر با امام زمان(عج)

وی به دیگر وظایف منتظران ظهور امام زمان (عج) اشاره کرده و گفت: از دیگر وظایف منتظر اینست که انسان در زمان غیبت با آن حضرت یک ارتباط دائمی داشته باشد. ارتباطی که قلبی و دائمی و همراه حس حضور امام باشد.

این استاد حوزه علمیه افزود: وظیفه ما این نیست که امام را ببینیم. آیت الله بهجت(ره) می فرمایند وظیفه هر کس اینست که کار خوب انجام دهیم مهم اینست که امام انسان را بببیند.

وی به اعمال عبادی منتظران نیز اشاره کرده و گفت: دعای عهد هر روز عهد با امام(عج) است. انسان باید سعی کند سلام اول صبح را به امام دهد و در دعاها اول ایشان را دعا کند و هر کاری می کند به نیابت از امام زمان انجام دهد. اینها باعث می شود این ارتباط قلبی و حس حضور در انسان قوی شود.

تعیین وقت ظهور از آسیب های مهدویت

حجت‌الاسلام عالی آسیب های مهدویت را برشمرده و بیان کرد: وقت معین کردن از آسیب های مهدویت است. امامان می فرمایند هر کس که برای ظهور وقت تعیین کند را تکذیب کنید. تعجیل از دیگر آسیب های مهدویت است. باید برای تعجیل دعا کنیم اما چرا ایشان ظهور نمی‌کند وطیفه ما نیست.

وی ادامه داد: از دیگر آسیب های مهدویت ادعای ملاقات و دیدار امام زمان(عج) است. اینطور نیست که انسان نمی‌تواند امام را ببیند اما آن کسی که علنی کند را تکذیب کنید. تطبیق علائم ظهور و نگاه یکطرفه و یکسویه نیز از دیگر آسیب های مهدویت می‌باشد.

امام منتقم و امام عطوفت و هدایت

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: اینکه انسان فقط جنبه انتقامی امام را مطرح کند، آسیب دیگری است. بله درست است امام با کفار خواهد جنگید اما امام، امام مهر و عطوفت و هدایت و رحمت است.

خطیب جمعه تبریز در خطبه دوم این نماز ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رحلت عالم ربانی مرجع عظیم الشان آیت الله علوی گرگانی را تسلیت عرض می‌کنیم. حضور گرم مردم در تشییع جنازه ایشان حاکی از علقه معنوی و ارتباط معنوی مردم با علما و مرجعیت است.

وی افزود: مردم نشان دادند که ارتباط با مرجعیت برقرار است و برعکس تبلیغات علیه شیعه، مردم همیشه قدردان مرجعیت و روحانیت خودشان است.

مسئولین باید مردمی و ساده زیست باشند

حجت الاسلام عالی شاخص های بارز این مرجع را برشمرده و گفت: مردمی بودن و زندگی ساده و بی آلایش از شاخص های ایشان بود. این وظیفه هر کسی است که در حاکمیت عنوان و مسئولیت دارد. خوش برخوردی، خوش اخلاقی، انقلابی، بسیجی، شرکت در جبهه و ولایی بودن ایشان نیز از دیگر شاخصه های ایشان بود.

امنیت ایران خط قرمز ماست

وی به موشک باران پایگاه موساد اسرائیل توسط سپاه در عراق اشاره کرده و اظهار داشت: درود و آفرین بر دلاور مردان موشکی سپاه! امنیت ما خط قرمز ماست. ما در رابطه با امنیت خود با هیچ کس شوخی نداریم.

یکی بزنند ده تا می خورند

خطیب موقت جمعه تبریز تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دوران بزن در رو تمام شده و یکی بزنی ده تا می خوری. وقتی پهباد بزرگ هاواکس آمریکا را زدیم آمریکا چیزی نگفت و تشکر کرد که پهباد سرنشین دارش را نزده ایم.

ابهت آمریکا را شکسته ایم

وی ادامه داد: ما در عین الاسد نیز قدرتمان را نشان دهیم که  از هیچ کس باکی نداریم. ما ابهت آمریکا را شکسته ایم.

حجت الاسلام عالی به موضع گیری برخی گروه های عراقی در خصوص موشک باران اخیر اشاره کرده و گفت: برخی گروه های عراقی که در مقابل اعدام عربستان موضع نگرفتند اما زود در مقابل حرکت ایران موضع گرفتند.

اوکراین درس عبرت برای گفتمان مذاکره و موشک

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید قوی شد. زمان، زمان گفتمان و مذاکره نیست؛ زمان موشک است. اوکراین به همه درس نشان داد. 

خفه خون گرفتن مجامع جهانی نسبت به اعدام شیعیان عربستان

این استاد حوزه به اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در عربستان اشاره کرده و اظهار داشت: چهل و یک نفر از آنها شیعه بودند و همه شان کمتر از سی سال داشتند. سکوت مجامع بشری را می بینید. برخی در این مورد خفه خون گرفتند. اما در جریان اوکراین همه شان زبان باز کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اشاره کرده و اظهار حجت الاسلام عالی آسیب های مهدویت جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)

در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تن‌ها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشور‌ها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکو‌های برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

tags # امام خمینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن