Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مصطفی علما گفت: باید همه ما سیاستمدار باشیم و نسبت به دنیا شناخت داشته باشیم و از عدالت دفاع کنیم چرا که همه این موارد زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت نیمه شعبان و تبریک این روز به همه جهانیان اظهار داشت: طبق فرموده پیامبر اسلام(ص)انتظار فرج بالاترین عبادت است و انسان در زمان غیبت باید به تکلیف خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: انتظار باید با محتوا و بامعنا باشد، بهترین وظیفه ای که در زمان غیبت بر دوش ما گذاشته شده فراهم کردن ابزار انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: باید ادارات، ارگانها و دستگاههای مختلف طوری با ارباب رجوع برخورد کنند و برای اجرای امورات طوری برنامه ریزی کنند که امام زمان(عج) قبول داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: متاسفانه امروز سبک زندگی ما از پوشش ها گرفته تا رفتارها و گفتارها و حتی نحوه ساخت منازل سبک دیگری شده است و بر مبنای سبک اسلامی نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بجنورد ۲۴ مورد از رفتارهای اجتماعی و اسلامی را نام بردند که ضروری است طبق آنها عمل کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه بر حاکم کردن عدالت در تمام شئون زندگی تاکید کرد و آنرا مهم برشمرد و گفت: رهبر به ریاست محترم جمهوری تاکید داشت تا تمام کارها را بر مدار عدالت انجام دهد چرا که در مسیر خدا قرار گرفتن و برای خدا کار کردن جنبه عبادی و آگاهانه دارد.

وی همچنن شناخت دشمن را از هنرهایی دانست که باید امروز همه مردم مجهز به آن باشند.

آیت الله علما اظهار داشت: بصیرت و آگاهی از مواردی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارد و در رابطه با آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند ایشان فردی بصیر و آگاه بودند.

وی گفت: باید همه ما سیاستمدار باشیم و نسبت به دنیا شناخت داشته باشیم و از عدالت دفاع کنیم چرا که همه این موارد زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه کرمانشاه خلطر نشان کرد: همانطور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر مقاومت و ایستادگی تاکید دارند امروز می‌بینیم بر پایه همین ویژگی ها دشمنان از ایران حساب می برند و از قدرت ایران واهمه دارند.

وی به شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که امام راحل با قاطعیت فرمود آمریکا را زیر پا له می کنیم ما نیز پس از ۴۰ سال این حرف را تکرار می کنیم و این ابتکار اسلام است چرا که امام هرچه می فرمود به پشتوانه اسلام بود.

آیت الله علما در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اسلام نیاز به تبیین دارد و در این میان همه مذاهب همه باید تلاش کنند.

وی افزود: قبل و بعد از انقلاب نیاز به تبیین دارد و در این راستا تمام دستگاه‌ها باید نسبت به جهاد تبیین اهتمام داشته باشند.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین از تلاش نیروی انتظامی برای دستگیری قاتلان شهید سرهنگ نظری در کمترین زمان ممکن تقدیر کرد و اظهار داشت: از سپاه پاسداران که مرکز جاسوسی را در اربیل عراق از بین بردند و انتقام ۲ شهید مدافع حرم در سوریه را گرفتند تقدیر می کنیم و از نیروهای مسلح که امنیت را برای کشور فراهم کرده اند سپاسگزاریم.

آیت‌الله علما اشاره‌ای هم به روز ۲۹ اسفند و ملی شدن صنعت نفت کرد و اظهار داشت: انگلستان صنعت نفت ایران را مال خود می‌دانست و قراردادی ۱۰۰ ساله هم بسته بود اما در سال ۱۳۲۹ و با همت آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق، صنعت نفت به نفع مردم ملی شد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسرار بر این دارند که مبادا خواص راه کج بروند و باید مراقب به انحراف کشیده شدن باشند.

آیت الله علما همچنین رحلت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و بیان داشت: ایشان مردی با صفا و بزرگوار بود که در قم و گرگان به خوبی از او تجلیل شد.

وی ادامه داد: رهبر همچنین تاکید دارند در مقابل ستم و تحریم نباید گوتاه بیائیم و این درسی است که از امام راحل یاد گرفتیم.

امام جمعه کرمانشاه به جنایات عربستان و گردن زدن  شیعیان بی گناه اشاره کرد و گفت: اینکه عربستان در یک روز گردن ۸۰ شیعه را می زند از نظر همه مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان در  سراسر جهان محکوم است.

وی گفت: مدافعین حقوق بشر هم در این میان دم نمی زنند و تنها تماشاچی هستند و البته قضایای یمن و دیگر جنایت ها را نیز نمی بینند اما باید قدرتمندانه مقاومت کنیم و پاسخ این جنایات را بدهیم.

وی ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی اسلام دانست و گفت: اگر چه خسارات زیادی را متحمل شدیم اما امروز یک قدرت بزرگ در خاورمیانه هستیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب جمعه کرمانشاه آیت الله علما امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان اگر به خودسازی توجه کند، اخلاق زشت را از خود دور کرده و در مسیر پاکسازی نفس باشد موفق می‌شود اما اگر اینگونه نباشد موفقیت نخواهد داشت.

وی افزود: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم نیز سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، این دو قشر، مهم و اثرگذار در کشور هستند و وجه مشترکی دارند که آن کار و تلاش است که کارگر با دست و قوای جسمانی خود به مردم و جامعه خدمت می‌کند و معلم نیز با اندیشه خود خدمت انجام می‌دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی کار این دو قشر مورد توجه قرار دارد و کار آنان به نوعی جهاد تشبیه شده است بنایراین وظیفه مسئولان است که امنیت شغلی کارگران و معلمان را تأمین کنند.

دهشیری تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه است که برای ارج‌گذاری به مقام ورزشکار ارزشی شهید ابراهیم هادی است و اگر ورزش باارزش توأمان باشد مفید است که این ورزش ریشه در تاریخ کشور دارد و هرچه بیشتر توسعه یابد خوب است.

وی بیان کرد: مدح امام علی در این ورزش بیان می‌شود و این‌ها ستودنی است، در منطقه اردستان با کمبود امکانات این ورزش جای گرفته و نوجوانان را جذب کرده، ۱۵ سال است که کلنگ این زورخانه زده شده و هنوز نیز تکمیل نشده که امید می‌رود با همکاری مسئولان و خیران این مکان آماده شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی پنج‌هزار ورزشکار به شهادت رسیدند که این ارزشمند است و باید ستایش کرد، امید می‌رود برای ورزش و تفریح جوانان بستر مناسبی فراهم شود و در فضای مجازی و حقیقی مشوق اینان باشیم.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، اضافه کرد: برای مشخص شدن برخی بیماری‌ها اقدامات خوبی توسط بهداشت شهرستان صورت گرفته، سلامت جامعه موجبات شادی و نشاط را فراهم می‌کند و خوب است زودتر بیماری‌ها تشخیص داده شده و درمان شوند.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس را نیز داریم، بعد از ۱۱۷ سال اشغال کشور توسط پرتغالی‌ها، خلیج فارس از چنگال آنان آزاد و به این عنوان نامیده شد که ما به این موضوع در کشورمان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردستان ادامه داد: طرح نور در کشور به فرماندهی نیروی انتظامی اجرا می‌شود که دعوت به عفاف و حجاب می‌کند و مورد تأیید رهبری و سران قوه و عموم مردم نجیب قرار گرفته است.

دهشیری خاطرنشان کرد: حجاب امر شرعی و واجب شرعی بوده که قانونی نیز است و باید افراد علاوه بر دین، قانون را رعایت کنند چرا که بی‌حجابی جرم است همه باید برای اجرایی این طرح کمک کنند، منحرف کردن جوانان و از بین بردن غیرت به دنبال کشف حجاب رخ می‌دهد و نباید از کنار این‌ها به راحتی گذشت.

وی یادآور شد: بارندگی‌های بسیاری را در نقاط مختلف کشور و شهرستان اردستان داشتیم، برای پیشگیری از خسارات حریم رودخانه باید مشخص شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند و مسیر عبور سیل باید باز باشد.

کد خبر 6089148

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند