Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:41:25 GMT

انتقاد از عدم برگزاری مناسب جشنهای نیمه شعبان در همدان

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۷۵۲

انتقاد از عدم برگزاری مناسب جشنهای نیمه شعبان در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری روز جمعه در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درگزین و آغاز به کار نمایندگی تبلیغات اسلامی درگزین خواستار توجه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان شد و گفت: با ترویج فرهنگ قرآنی سبک زندگی مردم را به سمت زندگی قرآنی هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطه درگزین را خواستگاه اخلاق و عرفان کشور دانست و افزود: عالم بزرگ اسلام ملأ حسین قلی شوندی از این شهرستان برای اعتلای اسلام در دنیا برخواسته اند.

وی با بیان اینکه باید از زحمات حجت الاسلام حسینی که تا پیش از این ریاست تبلیغات اسلامی دو شهرستان را بر عهده داشتند و از مدیران پرتلاش و موفق ما بوده‌اند تشکر کرد، افزود: حجت الاسلام خلجی از طلبه‌های شاخص و عامل است که امروز در شهرستان درگزین معرفی می‌شود.

نظیری با بیان اینکه مرحوم قاضی هم در مکتب عرفانی ملاحسین قلی شوندی تربیت شدند، اضافه کرد: به دنبال ایجاد سیر خط عرفان و اخلاق در درگزین هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر افزایش و گسترش حرکتهای قرآنی در استان همدان، اضافه کرد: مؤسسات قرآنی در منطقه درگزین باید گسترش یابد و قرآن را باید سر سفره مردم و سبک زندگی قرآنی و اسلامی ببریم.

وی با تصریح بر اینکه باید تلاش کنیم تا معرفت نسبت به امام زمان (ع) و معارف الهی در جامعه روز به روز افزایش یابد، اضافه کرد: با بررسی که دیشب داشتم در نیمه شعبان امسال آنطور که باید شاهد مراسم در شأن امام زمان (ع) نبوده‌ایم و باید بیشتر از گذشته در زمینه ترویج معارف اسلامی تلاش شود.

نظیری تلاش در جهت اصلاح زندگی مردم و ایجاد سبک زندگی قرآنی را لازمه تلاش‌های فرهنگی دانست و افزود: اداره تبلیغات اسلامی درگزین می‌تواند در ارتباط با ابعاد مختلف حوزه تبلیغات اسلامی مانند حوزه هنری انقلاب اسلامی که به دنبال امتداد اندیشه‌های انقلاب اسلامی در بخش هنراست معارف دینی را گسترش دهد.

حجت السلام ربیعی امام جمعه شهرستان درگزین هم از برگزاری کنگره بزرگداشت ملاحسین قلی شوندی در در زادگاهش شهرستان درگزین خبر داد و گفت: به همین منظور دبیرخانه کنگره تشکیل و هدف از این اقدام شناسایی این عالم برجسته جهان اسلام به نسل‌های جدید است.

کمیل خواستان فرماندار درگزین هم با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در شهرستان درگزین در حال شکل‌گیری است گفت: یکی از مشکلات شهرستان درگزین نبود فرهنگسرا است که برای ایجاد این مرکز هزار متر زمین و ۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص شکل گیری نهادهای فرهنگی از تلاش در جهت استقرار مجموعه سپاه نیز خبر داد و افزود: وضعیت کشور امسال نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.

خواستان با اشاره به توفیقات دولت در مسئله واکسیناسیون و مدیریت بازار، افزود: صف‌های طولانی مرغ و واکسن را از یاد نبرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا موفقیت‌ها بیشتر شود.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سابق شهرستان درگزین تجلیل و حجت الاسلام خلجی به عنوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درگزین معرفی شد.

کد خبر 5449996

منبع: مهر

کلیدواژه: نیمه شعبان همدان بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز نیمه شعبان ویروس کرونا آیت الله علوی گرگانی گرگان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا عکس استانها سفرهای نوروزی خطبه های نماز جمعه نوروز 1401 اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درگزین حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان + تصویر
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز