Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در جمع مردم شهرستان راور در شمال استان کرمان با بیان اینکه مسائل مهم اقتصادی در دستور کار سال آینده کشور قرار دارد اظهارداشت: در نیمه دوم سال جاری با روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است اظهارداشت: درآمدهای ارزی بیشتر شده که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه با بیان اینکه در هشت سال گذشته نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشته ایم گفت: میانگین عملکرد اقتصادی دولت در هشت سال گذشته صفر و این درحالی بوده که پیش بینی مراکز ملی و بین المللی برای سال آینده حدود سه درصد رشد اقتصادی در کشور است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به طرح های توسعه فولاد در شهرستان راور اظهارداشت: با اجرای این طرح ها پیش بینی می شود تا سه هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم محقق شود که تاکنون ۹۸ درصد از نیروهای به کار گرفته شده از فرزندان راور هستند.

پورابراهیمی با اشاره به بازدید خود از روستاهای منطقه خورند و فیض آباد شهرستان راور و مطالبات مردم در حوزه های بنیاد مسکن و طرح های هادی روستایی بیان کرد: باوجود شرایط خاصی که در سال های اخیر داشته ایم و با توجه به زلزله خیزبودن راور، میزان بازسازی مسکن شهری و روستایی در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر است و امیدواریم این عدد به ۹۰ و ۱۰۰ درصد برسد و در شهرستان خانه غیرمقاومی نداشته باشیم.

وی در ادامه محدودیت های آبی روستاهای شهرستان را مساله دیگری دانست که باید به آن رسیدگی شود و گفت: در این زمینه طبق هماهنگی های انجام شده با مدیران ارشد استان و اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران قرار است ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب به روش جدید با مطالعات علمی در دستور کار قرار گیرد.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به انجام خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان افزود: به منظور بهره گیری استان های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس با توجه به وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور افزود: سازه های کارخانه لاستیک سازی از خردادماه ۱۴۰۱ نصب خواهد شد و تاکید ما  بر این است که همه نیروها باید بومی باشند مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به توافق با بانک رسالت در حوزه تسهیلات اشتغالزایی گفت: وام های ۱۰۰ میلیون تومانی با  نرخ چهار درصد به هر تعداد از جوانان واجد شرایط براساس ضوابط اعطا خواهد شد.

منبع: ایرنا اخبار مرتبط ۲۱:۳۵:۱۱ بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد چقدر شد؟ ۱۰:۱۵:۲۱ قیمت دارو تغییر نمی‌کند، مردم نگران نباشند ۱۳:۲۸:۴۱ شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی ۱۹:۲۲:۴۶ بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت بلاتکلیف است ۱۱:۱۰:۴۱ کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد تصویب شد ۱۰:۵۵:۰۸ تداوم تولید در گروه فولاد مبارکه در شرایط اقتصادی موجود حائز اهمیت است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو صادرات غیرنفتی فولاد مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی بازسازی مسکن شهرستان راور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند

امام جمعه کرمان گفت: نتیجه دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل امروز به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان، با تسلیت شهادت امام صادق (ع) رئیس مذهب تشیع، لزوم ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور توسط دولتمردان را یادآور شد و اظهار کرد: آنچه مهم است، توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در بخش سامان دادن به اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی الزاماتی دارد، افزود: همانطور که در بخش نظامی کشور پیشرفت کرده است و عملیات وعده صادق را با افتخار هر چه تمام‌تر در دنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌تواند انجام دهد و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تصریح کرد: باید دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه و بخش خصوصی با انگیزه و مؤمن و فداکار در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه‌زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی و در خارج از کشور علیه دشمنان را مثل وعده صادق عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های مؤثر باید با فعال کردن مراکز اقتصادی کشور و با تقسیم کار دقیق و تشکیل عملیات هوشمند و فعال اقتصادی کشور بتوانند رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان برسانند و از کشور دور کنند و دولت عزم خود را جزم کند و با چاره‌اندیشی آسیب‌پذیری کشور در بخش اقتصاد، کام تلخ اقشار کم درآمد را تبدیل به شیرینی کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: این اقدام جز با حرکت هماهنگ، همراه و همگام مثل آنچه در وعده صادق در بخش نظامی اتفاق افتاد، رخ نمی‌دهد و تا وقتی در اقتصاد کشور این حرکت در دستور کار جدی نگیرد ممکن نیست؛ توقع ما از دولتمردان انقلابی و مردمی و ریاست جمهور این است که این اتفاق به بهترین وجه ممکن رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی و غزه، با اشاره به تقدیم بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح، گفت: دنیا باید خود را برای تحولات بزرگی که در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد آماده کند و شاهد به رسمیت شناختن کشور مقاوم و مجاهد فلسطین و صدور حکم قریب‌الوقوع علیه نتانیاهوی جنایتکار جنگی و نسل‌کش خواهد بود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: به زودی دنیا اعلام خواهد کرد که مراکز و مجامع حقوق بشر ناکارآمد هستند و نمی‌توانند از حق مظلوم دفاع کنند و شاهد پیروزی مجاهدان حماس و جهاد اسلامی و دنیای پسا اسرائیل جعلی و غاصب خواهد بود.

وی افزود: امروز نتیجه نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در ۱۰ سال قبل امروز به بار نشست و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند؛ وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد که مراکز و مجامع حقوقی و بین‌الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند، خود پرچم دفاع از مظلوم را به دست گرفت.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: علی‌رغم اینکه رسانه‌های مزدور در تبلیغات حجیم و گسترده سعی کردند تا قصه فلسطین و مظلومیت آن را سانسور کنند، اما این اتفاق رقم نخورد؛ دنیا و دانشگاه بیدار شده است و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل جهانی فراهم خواهد کرد.

کد خبر 750320

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • نمازگزاران شهرستان راور در حمایت از مردم مظلوم غزه شعاردادند
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد