Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله متفکرآزاد درباره وضعیت تخصیص ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ارز ترجیحی را حذف نکرده است، بلکه معادل ریالی ۱۲.۷ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می‌گیرد که حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. پس ما دیگر ارز در اختیار دولت قرار نمی‌دهیم، بلکه معادل ریالی آن را در اختیار دولت قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی شرط گذاشت که قیمت کالاهای اساسی پس از حذف ارز ترجیحی نباید با قیمت این کالاها در شهریور سال ۱۴۰۰ فرقی کند که دولت باید این موضوع را مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت مدعی است که راهکارهایی در این زمینه دارد و حرف ما هم این است که باید این راهکارها در مرحله اجرا به اثبات برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم و نحوه عملکرد دولت درباره ارز ترجیحی را رصد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دولت سیزدهم دولت جبهه پایداری است ، چرا کتمان می کند؟/ رئیسی موافق طرح صیانت است اما طور دیگری حرف می زند

ماجرای نامه دیروز ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی چه بود؟

متفکرآزاد گفت: برای مثال، زمانی که دولت ارز را به قیمت ۲۵ هزار تومان از بازار خریداری می‌کند اما به قیمت ۴.۲۰۰ تومان می‌دهد، مابه‌التفاوت آن تورم ایجاد می‌کند و افزایش پایه پولی را به وجود می‌آورد و لذا به نظر برخی از کارشناسان تاثیر منفی این کار بیشتر از تورمی است که از حذف آن ممکن است ایجاد شود.

وی ادامه داد: البته حذف ارز ترجیحی هم آثار تورم انفجاری و یا انتظاری دارد. ما برای آنکه این آثار را از بین ببریم، می‌گوییم که دولت باید بگوید که بعد از حذف ارز ترجیحی، چه روش تأمینی را در دستور کار دارد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حذف یکباره و یا مقطعی ارز ترجیحی در اختیار دولت است و ما در مجلس به هیچ وجه درباره حذف ارز ترجیحی صحبت نکردیم. ما پولی را که دولت در این زمینه نیاز داشت، در اختیارش قرار دادیم و دولت خودش باید سازوکار این موضوع را در نظر بگیرد و اجرایی کند. معیشت مردم برای مجلس بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.

21231

کد خبر 1613688

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حذف ارز ترجیحی مجلس شورای اسلامی اختیار دولت حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس جوهری افزود: در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۲ داوطلب برای یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

وی یاد آور شد:انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیکی خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • البرز آماده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا