Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، القبانجی در خطبه های امروز نماز جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه «مواضع اسرائیلی در شمال عراق مشمول حاکمیت عراق نمی شود بلکه تجاوز به حاکمیت عراق، مخالف قانون اساسی و آزارگر برای همسایگان است»، بر این نکته تاکید کرد که «دولت مرکزی عراق، باید مقرهای اسرائیلی را مورد پیگرد قرار دهد و همزمان، مقام های اقلیم کردستان درباره اتخاذ موضع درباره مقرهای صهیونیستی مسئول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از خطبه جمعه از کردها و اهل سنت خواست که وارد «جدل شیعی-شیعی» در انتخاب نخست وزیر عراق نشوند.

صدرالدین القبانجی از کردها خواست درباره نامزد خود (برای ریاست جمهوری عراق) در جلسه پارلمان توافق کنند و از شیعیان نیز خواست تا متحد شوند و حرفشان را یکی کنند.

وی تصریح کرد که امیدوار است «کردها، لطف های شیعیان را به خاطر بیاورند زمانی که آیت الله محمد باقر حکیم (قدس سره الشریف) جنگ ارتش عراق با کردها را حرام اعلام کرد».

القبانجی ادامه داد: کردها این احسان را با احسان پاسخ دهند و وارد جدل شیعی-شیعی نشوند.

امام جمعه نجف از سیاستمداران اهل سنت نیز خواست «احسان زیبای آیت الله سیستانی (دام ظله) را به خاطر بیاورند که گفت به اهل سنت نگویید برادران ما؛ زیرا آنها جان ما هستند...»

القبانجی از اهل سنت نیز خواست وارد اختلافات شیعی-شیعی نشوند.

خطیب جمعه نجف اشرف همچنین کشتار شیعیان به دست آل سعود را محکوم و از «سکوت جهانی» درباره قتل شیعیان عربستان انتقاد کرد.

وی ادامه داد: از پایداری اهالی قطیف و شیعیان عربستان تقدیر می کنیم و آنها به زودی به ثمر نشستن خون های ریخته شده را خواهند دید.

برچسب‌ها نجف اشرف اقلیم کردستان عراق قانون اساسی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نجف اشرف اقلیم کردستان عراق قانون اساسی نجف اشرف اقلیم کردستان عراق قانون اساسی عراق جمعه نجف نجف اشرف اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان گفت: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی، مناطق مرتفع شرقی، شمال شرقی، شرقی و شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تاثیرات سامانه بارشی به تناوب تا اواخر روز شنبه بر روی استان مشاهده می شود که سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد شد.

وی افزود: بیشترین شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود. همچنین ریزش تگرگ نیز در بعضی مناطق دور از انتظار نیست. روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه روند کاهش دما تا جمعه ادامه دارد، ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز تا پایان هفته مواج و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۸.۲ و ایذه با ۱۳.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۶.۵ وحداقل به ۲۳.۴ د رجه سانتیگرا د رسیده است.

کد خبر 749435

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟