Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@19:57:02 GMT

افزایش تقاضای مردم دلیل گرانی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۱۵۱۵

افزایش تقاضای مردم دلیل گرانی است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز گوسفندی و گوساله در روزهای اخیر افزایش یافته و بالاتر از قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد.

درحالی که قیمت هرکیلوگرم مرغ ۳۱ هزار تومان است  مشاهدات میدانی نشان می دهد که ۳۶ تا ۳۶ هزار تومان در تهران به فروش می رسد؛ قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ نیز به جای ۴۳ هزار تومان از ۵۰ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان فروخته می شود و در مواردی حتی شاهد فروش این محصول تا ۶۰ هزار تومان نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به صورت شقه یا نیم شقه (بدون دنبه) نیز۱۵۷ هزار تومان و گوشت گوساله ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

بر اساس گزارش میدانی، مرغ،  تخم مرغ و گوشت قرمز گرم در تمام ایام در میادین میوه و تره بار تهران توزیع نمی‌شود اما به صورت بسته بندی شده که قیمت های بالاتری دارند برای خرید به وفور  موجود است.

 گوشت و مرغ منجمد برای خرید در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در دسترس است و حتی می‌توان آنها را فروشگاه‌ها و سامانه‌های توزیع اینترنتی خریداری کرد. 

شرکت پشتیبانی امور دام: دلیل گرانی مرغ و تخم مرغ افزایش تقاضا است

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در واکنش به اینکه چرا مرغ و تخم مرغ در بازار بالاتر از قیمت‌های مصوب به فروش می رسد اظهار داشت: در تولیدمرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز مشکل خاصی برای تولید وجود ندارد اما به دلیل افزایش تقاضایی که وجود دارد، شبکه توزیع پاسخگوی این حجم درخواست نیست. 

وی افزود: محصولات پروتئینی مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز به اندازه لازم وجود دارد اما این محصولات با تاخیر به دست مصرف کننده می رسد که این امر باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: کشتارگاه ها نیز در تعطیلات نوروزی تعطیل نمی شوند تا از میزان عرضه مرغ در بازار کاسته نشود و ورود مرغ از استان های همجوار به تهران افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به اندازه مورد نیاز بازار توزیع شده است و فروش آن بالاتر از نرخ مصوب گران فروشی است و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

سالمی اظهار داشت: بازرسی‌ها در بازار محصولات پروتئینی مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز  تشدید شده است تا بتوانیم بازار را کنترل و از گران فروشی های جلوگیری کنیم.

وی گفت: امیداریم که ظرف یک تا دو روز آینده قیمت های مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز با افزایش توزیع و انتقال این محصولات از استان های همجوار به تهران کاهش یابد.

سالمی اظهار داشت: بیشتر از هر زمان دیگری در میدان بهمن و میادین، مرغ و تخم مرغ عرضه شده است اما به دلایل افزایش فشار تقاضا تعادل بازار بهم خورده است.

اطلاعی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده ندارم

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره قیمت نهاده های دامی در سال آینده و اینکه قرار است با چه قیمتی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گیرد گفت: اطلاعی از قیمت نهاده ها در سال آینده ندارم اما نهاده مورد نیاز بر اساس قیمت قبل و احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مرغداران و دامداران قرار گرفته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نهاده ها را به صورت ماهانه در اختیار مرغداران و دامداران قرار می دهد که قیمت این محصولات برای تولید فروردین ماه بدون تغییر و  به صورت کامل بوده است.

منبع: تسنیم اخبار مرتبط ۱۹:۴۴:۵۷ با کمبود گوشت گرم گوسفندی مواجه هستیم ۱۶:۳۹:۳۳ تامین تخم مرغ و مرغ منجمد برای عرضه در سامانه هوشمند توزیع ۰۶:۵۱:۰۹ انحصار واردات نهاده‌ها در اختیار چه کسانی است؟ ۱۹:۴۳:۲۱ جدید‌ترین قیمت مرغ و گوشت در بازار ۱۶:۱۶:۳۹ نرخ فقر در کشور به ۳۵درصد رسید ۰۱:۰۰:۴۷ قاچاق علت افزایش قیمت گوشت قرمز نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو گوشت قرمز مرغ قیمت مرغ قیمت گوشت شرکت پشتیبانی امور دام رضا سالمی تخم مرغ و گوشت قرمز پشتیبانی امور دام مرغ و تخم مرغ هزار تومان نهاده ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • نفت در مدار رشد؟