Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه‌ی امروز (جمعه) شورای امنیت سازمان ملل، نماینده آمریکا در این شورا وجود تسلیحات بیولوژیک در آزمایشگاه‌های اوکراین را که مستقیم از سوی آمریکا حمایت می‌شدند، انکار کرد.

براساس گزارش الجزیره، نماینده آمریکا در این نشست گفت: «تأیید می‌کنیم که اوکراین برنامه تسلیحات بیولوژیکی ندارد و چیزی جز امکانات مراقبت‌های بهداشتی نیست، اما روسیه سابقه طولانی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پس از اظهارات نماینده آمریکا به ترتیب نماینده ایرلند و فرانسه نیز این ادعا‌ها را بیان و اعلام کردند روسیه هیچ مدرکی دال بر داشتن سلاح‌های بیولوژیکی اوکراین ندارد و روسیه در حال راه اندازی کمپین اطلاعات نادرست است و هیچ برنامه‌ای برای اوکراین برای داشتن سلاح‌های بیولوژیکی وجود ندارد.

در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

این در حالی است که بر اساس سخنان وزیر دفاع روسیه طی بررسی دقیق آثار، اسناد و مدارکی که در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین پیدا شده، مشخص شده یک برنامه بیولوژیکی نظامی در اوکراین که با بودجه وزارت دفاع آمریکا تامین می‌شده، در دست اجرا بوده است. طرف روسی نیز اسنادی را از کارکنان آزمایشگاه بیولوژی اوکراینی دریافت کرده است که توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در این کشور را تایید می‌کند.

چین نیز بعد از این افشای این اسناد از آمریکا خواست در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی خود در اوکراین توضیح دهد. این اولین بار نیست که چین از فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در خارج از خاکش انتقاد می‌کند و خواهان انتشار اطلاعات در مورد آزمایشگاه‌های این کشور در بسیاری از کشور‌های جهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین سلاح بیولوژیک شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین