Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمارحکیم در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی تاکید کرد که دستاوردهای امنیتی حاصل از فتوای مرجعیت باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت‌الله العظمی سیستانی، نوشت: امروز سالروز صدور فتوای جاودانه جهاد کفایی از جانب مرجعیت عالی دینی است که وجدان‌های زنده را برای نجات میهن از چنگ تروریسم داعشی خطاب قرار داد و مردان، از پیر و جوان، را به پیشی گرفتن برای فدا کردن جان واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این پیام آورده است: امروز که این مناسبت را گرامی می‌داریم، نیاز به حفاظت از این دستاورد که به فضل خداوند و به یُمن این فتوا تحقق یافت بسیار احساس می‌شود. حفظ این دستاورد مهم در عرصه امنیتی ادامه تلاش برای نابودی کامل گروه‌های تروریستی و هسته‌های خفته آنان و در عرصه سیاسی همبستگی بیشتر و کوتاه آمدن از مطالبات به سود منافع ملت و میهن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان این پیام به مرجعیت عالی، به دست‌هایی که ندای مرجعیت را لبیک گفتند، به شهدای والامقام و خانواده هایشان و جانبازانی که پیروزی با دستان آنان رقم خورد، درود فرستاد.

منبع: الف

کلیدواژه: جهاد کفایی صدور فتوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند

فرزند آیت‌الله مرتضی حائری یزدی (و نوه مؤسس حوزه علمیه قم)، عروس امام خمینی (ره) و همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی که همراه پدرش در تبعید بود و در تبعید شهید شد؛ هر کدام این نسبت‌های خانوادگی کافی بود تا معصومه حائری یزدی تحت نظر و مراقبت ساواک باشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد. 

محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفتگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بار‌ها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت. 

یکی از سند‌هایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲)، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷
نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالی‌ها نظریه اعلام دارند. 
رئیس شهربانی کل کشور. سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه