Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:36:06 GMT

علل نرمی استخوان در بزرگسالان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۱۵۸۲

یک جراح و متخصص ارتوپدی گفت: استئومالاسی یا استخوان نرم به علت اختلال در معدنی شدن استخوان‌ها در بزرگسالی ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث راحت شکسته شدن استخوان‌ها شود. ناطقان: یاسر نژادی گفت: نرم شدن استخوان‌ها اغلب به دلیل کمبود ویتامین D رخ می‌دهد؛ زیرا این ویتامین برای جذب کلسیم و حفظ سلامت استخوان ضروری است و هنگامی ساخته می‌شود که پوست در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک دلیل دیگر برای کمبود ویتامین D می‌تواند ناتوانی بدن در جذب مقدار کافی از عناصر غذایی (سوء جذب) به خاطر عوارضی از قبیل بیماری کولیاک، جراحی معده یا روده‌ها، بیماری کرون (التهاب روده) و یا التهاب مزمن لوزالمعده باشد. افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی یا بیماری‌های کبد مانند سیروز، بیشتر در معرض ابتلا به کمبود ویتامین D هستند.

ویتامین D تنظیم کننده جذب کلسیم مواد غذایی در روده است (۱۵ دقیقه تابش آفتاب به پوست بدن در روز تمامی احتیاجات بدن به این ویتامین را تامین می‌کند، البته تابش آفتاب نباید از پشت شیشه باشد). همچنین ویتامین D مورد نیاز بدن را می‌توان از مواد غذایی مثل شیر، زرده تخم مرغ، جگر گاو، قارچ و ماهی تن تامین کرد.

شایع‌ترین علائم استئومالاسی، درد در استخوان‌ها و مخصوصا لگن، شکستگی استخوان و ضعف عضلانی است. بیماران همچنین ممکن است در راه رفتن دچار مشکل شوند. نرمی استخوان در افراد با سن بالا، خانم‌ها و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر دیده می‌شود. اگرچه کمبود ویتامین D در کودکان هم وجود دارد و باعث ایجاد بیماری ریکتز یا راشیتیسم می‌شود.

او گفت: درمان اصلی استئومالاسی، مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌باشد و به منظور بهتر شدن پروسه معدنی شدن استخوان ها، مکمل‌های کلسیم و فسفر هم توصیه می‌شوند. در موارد بسیار شدید این بیماری، استفاده از بریس به منظور جلوگیری از نامنظم شدن استخوان‌ها و یا جراحی به منظور اصلاح دفورمیتی‌ها ممکن است کارایی داشته باشد.

اگرچه بهترین روش پیشگیری از نرمی استخوان دریافت ویتامین D کافی می‌باشد، اما ورزش کردن نیز باعث تقویت استخوان‌ها و عضلات و افزایش توده استخوانی می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد ورزش کردن همزمان با دریافت به اندازه کافی ویتامین D، بهترین روش در پیشگیری از نرمی استخوان یا استئومالاسی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نرمی استخوان ، بزرگستاتن ، استئومالاسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نرمی استخوان کمبود ویتامین D شدن استخوان ها نرمی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم جز خوانی قرآن کریم در دوازدهمین سال متوالی بصورت ویژه در تمامی آستان‌های متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک افزود: یکی آستان‌های متبرک آستان مقدس امامزادگان ابراهیم بن موسی بن جعفر (امامزاده نرمی) وامامزاده هلال بن علی در آران و بیدگل بود.

وی ادامه داد: با همکاری و پشتیبانی صداوسیمای استان مراسم جز خوانی در ۳۰روز از ماه مبارک ضبط و در رسانه پخش شد که گام موثری در ترویج فرهنگ قرآنی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: برای قدردانی از تلاش ۸۰ خادم قرآنی، قاریان، دست اندرکاران و عوامل موثر صداوسیمای استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید