Web Analytics Made Easy - Statcounter

شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به طرح استقبال از بهار 1401 در محیط زیست و توسعه پایدار تصریح کرد: در حوزه مدیریت انرژی، به روزآوری آبگرمکن‌های خورشیدی نصب شده در سطح مناطق و بهره برداری صحیح از آنها و بهره برداری صحیح از نیروگاه های خورشیدی مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم چنین در راستای اجرای طرح استقبال از بهار با هدف کنترل و نظارت موثر محیط زیستی بررسی عملکرد محیط زیستی پیمانکاران منتخب در مناطق 22گانه  با بررسی شاخص‌های محیط زیستی فعالیت آنها و بررسی معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در اختیار شهرداری مناطق 22 گانه و رفع نقص آن ها صورت می‌گیرد.

انصاری با بیان اینکه "آگاهی بخشی، ترویج و ارتقاء فرهنگ و ارائه آموزش های محیط زیستی" که از ماموریت های محیط‌زیست و توسعه پایدار در طرح استقبال از بهار 1401 است، است، با تشریح برنامه های مرتبط با این اقدام ویژه ادامه داد: در طرح استقبال از نوروز 1401 ایجاد محیطی پاکیزه، سالم و با نشاط، ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان تهرانی، همچنین افزایش فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و در نتیجه افزایش مشارکت شهروندان و افزایش نظارت در حوزه محیط زیست مد نظر قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: افتتاح خانه محیط زیست در محلات منتخب، تهیه و توزیع کتاب قصه‌های محیط زیستی ویژه دانش‌آموزان (50 جلد کتاب به ازای هر منطقه)، معرفی و تشویق واحدهای تجاری (خرده فروشی/اصناف) دوستدار محیط زیست (3 واحد صنفی در هر منطقه)، تهیه محتوای آموزشی و انتشار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی/ارسال پیامک های محیط زیستی، اجرای برنامه پاکسازی رود دره ها، خیابان، پارک جنگلی، بوستان مناطق منتخب، اجرای تبلیغات محیطی، اکران طرح ها و محتواهای محیط زیستی در سطح محلات مناطق 22 گانه (10 اکران تبلیغات در هر منطقه)، مشارکت در برگزاری رویداد ساعت زمین با موضوع اصلی خاموش کردن روشنایی المان‌های مهم و شاخص منطقه و فضاهای شهری دارای پتانسیل در ۶ فروردین۱۴۰۱، برگزاری مسابقه ایده های آسان و کاربردی برای بهبود وضعیت محیط زیست محله ام از دیگر برنامه های این اداره کل بوده که به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شینا انصاری محیط زیست شهر تهران رود دره ها محیط زیست و توسعه پایدار طرح استقبال محیط زیستی محیط زیست مناطق 22 گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی