Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی مجذوبی گفت: سرعت انتقال امیکرون و نشانه‌های ابتلا به این سویه از ویروس کرونا، بالا است.

او گفت: افرادی که دارای علایم و نشانه‌های سرماخوردگی هستند به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا (سویه امیکرون) از حضور در مهمانی و همچنین دید و بازدید‌های نوروزی اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این قبیل افراد همچنین باید به صورت جدی از تماس با سالمندان و همچنین ارتباط با افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای (قلبی، عروقی و تنفسی) پرهیز کنند چرا که آسیب پذیری این گروه از افراد در برابر ویروس کرونا بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به بهبود نسبی شرایط استان همدان به لحاظ همه گیری ویروس کرونا با گذر از پیک ششم، کرد.

مجذوبی گفت: به رغم این شرایط، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به خصوص تزریق کامل نوبت‌های واکسن، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای پایداری شرایط و مهار همه گیری ویروس همچنان لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، آغاز سفر‌ها و همچنین افزایش میزان مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی، رعایت دقیق و کامل موازین بهداشتی و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا برای پیشگیری از شیوع ویروس و ابتلا به کرونا بسیار مهم و قابل توجه است.

مجذوبی گفت: ۲ شهرستان استان همدان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند از ابتدای هفته جاری با بهبود شرایط در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

او گفت: درحال حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، «همدان، بهار، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و فامنین» در وضعیت زرد و چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودراهنگ و نهاوند» نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه گفت: بیش از سه میلیون و ۱۴۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده به نحوی که ۹۲.۹ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

مجذوبی  گفت: برهمین اساس و تاکنون، ۸۲.۹ درصد جمعیت استان همدان واکسن نوبت دوم و ۴۲.۳ درصد واجدین شرایط نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت: در همین ارتباط ۹۶ درصد بانوان باردار استان همدان واکسن نوبت اول و ۸۲ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ضمن اینکه تاکنون ۹۴.۷ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان همدان نیز نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین در این گروه سنی ۸۲.۶ درصد از جمعیت این گروه سنی در استان همدان ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نیز ۲۲.۸ درصد نوبت اول و ۶.۴ درصد هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا استان همدان نوبت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کنکور 1403 در بجنورد

به گزارش صدای ایران از جمهوری اسلامی،در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد