Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:21:52 GMT

آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۱۸۱۶

آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

منابع محلی سوریه اعلام کردند که آمریکا زندانیان داعشی در شمال شرق این کشور را به جنگ در اوکراین اعزام می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع محلی در استان حسکه سوریه اعلام کردند، ارتش آمریکا شمار زیادی از تروریست‌های وابسته به خود در سوریه را به جبهه ‌های جنگ با ارتش سوریه در منطقه البادیه این کشور و همچنین اوکراین اعزام کرده است تا با ارتش روسیه بجنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای کُرد (قسد) ده‌ها زندانی داعشی را از زندان‌های الحسکه خارج کردند.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای آمریکایی گروه‌های بزرگی از زندانیان داعش را از سه زندان در استان الحسکه به زندان «الثانویه الصناعیه» در جنوب این شهر که پیش تر هدف حمله داعش قرار گرفته بود، منتقل کردند.

پیش تر نیز منابع خبری از جا به جایی زندانیان داعشی توسط نیروهای آمریکایی در جنوب حسکه و شمال دیر الزور سوریه خبر داده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان قسد، زندانیان داعشی را به زندان‌های الصناعیه و المرکزی در غویران و المالکیه در الحسکه منتقل کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی پیش از این نیز صدها نفر از سرکردگان گروه تروریستی «داعش» را که اکثر آنها از ملیت‌های عرب، بلژیکی و هلندی هستند از زندان الصناعه الحسکه به صحرای دیرالزور در شرق سوریه منتقل کرده بودند.

به نوشته رسانه‌های سوریه ماه گذشته پس از وقوع دو انفجار در مقابل درهای زندان دوم «الصناعه» که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی) موسوم به «قسد» قرار دارد تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش از این زندان فرار کردند.  

به نوشته این رسانه‌ها این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی زندانیان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه