Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارآفرینی و نیروی کار مهار یکی از دغدغه های تصمیم گیران محسوب می شود، اما روند اجرای برنامه ها به رغم برگزاری طرح های پایش، پویش و سراهای نوآوری در این شرایط نیازمند بررسی  و اقدامات به روز است. برای افزایش مهارت در صنعت باید بتوان دوره‌های کارآفرینی را برگزار کرد و رشته‌های مهارتی را بیش از پیش ارائه داد تا  کم کم فرآیندهای داخلی دانشگاه هم با هدف‌گذاری دانشگاه هماهنگ شده و حوزه فعالیتی همچون لوکوموتیو واگن‌های دانشگاه را به سمت نیازها، مسائل و مسئولیت اجتماعی دانشگاه بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام بهاری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص در صنایع گفت: شرایط کنونی آموزش تخصصی و تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل جزو رسالت‌های این دانشگاه است، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیش از ۱۴ سایت، کارگاه و آتلیه برای برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی رشته‌های فنی و مهندسی دارد که دانشجویان در حال بهره‌مندی از این سایت‌ها هستند.

وی درباره امکانات و تجهیزات موجود در کارگاه‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این دانشکده با امکانات فراوان پاسخگوی نیاز آموزش‌های عملی و کارگاهی رشته‌های موجود هستند و هیچ مشکلی در ارتباط با برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: در ایام کرونا متناسب با دستورالعمل‌های ارسالی از طرف سازمان مرکزی درباره برگزاری کلاس‌های عملی و کارگاهی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی تعداد دانشجویان، این کارگاه‌ها با موفقیت برگزار شده است و همچنان برگزاری این کلاس‌ها در کارگاه‌ها ادامه دارد.

بهاری گفت: دوره‌های آموزشی درخواستی از طرف گروه‌ها و انجمن‌های علمی با اساتید مجرب داخلی و خارجی به صورت فوق برنامه برگزار می‌شود؛ امکانات، مواد و تجهیزات لازم به منظور تکمیل و اجرای رساله‌ها، پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و تمامی فرآیندهای اجرایی در کنار اساتید راهنما و مشاورین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نوسازی و به روزرسانی تجهیزات موجود در کارگاه‌ها، بیان کرد: با توجه به نوپا بودن برخی رشته‌ها و تجهیز دانشکده‌ها و کارگاه‌ها، اکثر دستگاه‌ها و تجهیزات به روز بوده و در صورت نیاز با درخواست گروه‌های آموزشی، نسبت به تکمیل و خرید امکانات لازم اقدام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت درباره کسب تجربه عملی و فنی دانشجویان موثر است، افزود: تمامی امکانات و تجهیزات موجود در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها متناسب با مسائل و نیازهای روز و صنعت بوده و در صورت نیاز به امکانات بیشتر، با درخواست گروه‌های آموزشی و فراهم کردن امکان گذراندن دوره‌های کارآموزی در مراکز صنعتی مرتبط تکمیل می شود که این کار نقش موثری در افزایش اطلاعات و مهارت دانشجویان و نیز نزدیکی آنها به صنعت و مسائل روز موثر است.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1133853 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی اشتغالزایی و کارآفرینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اشتغالزایی و کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور، آئین بزرگداشتی به مناسبت این روز جهانی با حضور اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مهمانانی برجسته در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و موجب ایجاد شور و شعف در بین حاضرین شد.

این مراسم هر ساله به پاس گرامی‌داشت زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی ابراهیم‌نژاد شیروانی، دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن، افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش توان علمی دانشجویان با همکاری اساتید گروه، اجرا شده است.

وی ادامه داد: آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس در واحد بابل با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌های این چنینی را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228835 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد