Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@16:56:19 GMT

مراقب ساعت خواب و تغذیه خود باشید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۱۹۵۸

مراقب ساعت خواب و تغذیه خود باشید

نفیسه حسینی یکتا با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و افزایش دید و بازدید و مسافرت‌ها گفت: برای پیشگیری از افزایش آمار ابتلا به کرونا نیاز به همراهی و مشارکت جدی مردم داریم؛ مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها همچون حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک باید به طور جدی ادامه یابد، تا حد امکان دید و بازدیدها مجازی باشد، در صورت بروز کوچکترین علامت از رفتن به میهمانی و مسافرت خودداری شود، ضمن اینکه حتما قبل از سفر یا دید و بازدیدهای نوروزی دوز دوم و سوم واکسن کرونا تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا علاوه بر رعایت پروتکل ها نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن داریم؛ اظهار کرد: یکی از نکات مهم برای افزایش سیستم ایمنی بدن این است که سبک زندگی سالمی داشته باشیم، در آموزه های طب ایرانی، اصول شش گانه سلامتی و سبک زندگی سالم را داریم که برگرفته از منابع طب سنتی ایران است که الگوهای صحیح بهداشتی و زندگی سالم را در 6 محور تدبیر آب و هوا، تغذیه، ورزش و استراحت، حالات روحی، خواب و بیداری، استحمام و چگونگی دفع مواد زاید از بدن ارایه می دهد.

حسینی یکتا ادامه داد: در سفرهای نوروزی گاهی سبک زندگی از حالت عادی و طبیعی خارج می‌شود که سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود لذا در این ایام باید حواسمان به ساعت خواب، نوع تغذیه و آداب آن و سایر اصول شش گانه سبک زندگی باشد.

این پزشک و متخصص طب ایرانی در پاسخ به این سوال که چه دمنوشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، گفت: ترجیح می‌دهم به جای معرفی یک دمنوش، مردم را به مطالعه و عمل به پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت یا همان «توصیه های پیشگیرانه و درمانهای کمک کننده طب ایرانی در کووید ۱۹ » دعوت کنم.

وی در توضیح این پروتکل‌ها اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا طرح‌های تحقیقاتی مستند و علمی فراوانی با موضوع کرونا و طب ایرانی آغاز شد پس از اینکه این پروتکل‌ها و مجموعه توصیه‌ها در کمیته ملی کرونا توسط متخصصان بررسی شد، در نهایت تایید و دی ماه امسال از سوی وزارت بهداشت به تمام دانشکده‌های پزشکی و مراکز درمانی ابلاغ شد تا در کنار سایر روش‌های درمانی طب رایج مورد استفاده قرار گیرد. این همان رویکرد تلفیقی سازمان جهانی بهداشت است که به کشورهای عضو توصیه می‌کند که از هر دو طب رایج و سنتی در کنار هم استفاده کنند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی تصریح کرد: آنچه در این پروتکل‌ها آمده توصیه‌های ساده و موثری در اصلاح سبک زندگی و برخی دستورالعمل‌های ساده در کمک به درمان سریع‌تر کرونا و معرفی برخی گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا طرح های تحقیقاتی زیادی با موضوع کرونا و طب ایرانی در خصوص تولید داروهای گیاهی آغاز شد، گفت: پس از انجام کارآزمایی‌های بالینی و اثبات اثربخشی آنها ، ۱۷ دارو از سازمان غذا و دارو مجوز تولید گرفتند و در حال حاضر ۱۰ فراورده طبیعی برای کمک به درمان کرونا در بازار دارویی کشور موجود است.

حسینی یکتا در پایان ضمن توصیه به مردم برای عمل به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، گفت: این پروتکل‌ها برای عموم مردم قابل استفاده است، در کنار آن یکسری از توصیه ها به صورت موشن گرافی طراحی شده که به همراه پروتکل‌ها در وبسایت دفتر طب ایرانی و سایر صفحات مجازی این دفتر قابل دسترسی است./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: تغذیه نوروز طب ایرانی ساعت خواب سیستم ایمنی بدن پروتکل ها طب ایرانی سبک زندگی توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید

ایتنا - یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.
طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل منتظر عرضه نسل دهم این ساعت هستند که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و مورد انتظاری وارد بازار خواهد شد.
  نوار مغناطیسی جدید
مدل آینده قرار است دارای یک سیستم نوار مغناطیسی جدید باشد که می‌تواند به این معنی باشد که باندهای اپل واچ موجود ممکن است با طراحی جدید سازگار نباشند و بند‌های مغناطیسی می‌توانند طراحی نازک‌تر و تغییرات باند را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.
  باتری بزرگتر
یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.

یک مادربرد کوچک‌تر احتمالاً فضای بیشتری را برای باتری بزرگ‌تر و همچنین سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند.

    فناوری نمایشگر پیشرفته
مدل بعدی اپل واچ با امکان معرفی صفحه نمایش 2.1 اینچی "microLED" جدید نیز شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری نمایشگر و رنگ‌های زنده خواهد بود.

اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که اپل ممکن است اندازه‌های مختلف نمایشگر را در نظر بگیرد و بدنه ساعت را با حاشیه‌های نازک‌تر دوباره طراحی کند.
  فشار خون را کنترل کنید
جدای از بحث زیبایی شناسی، نشت اطلاعات نشان می‌دهد که اپل واچ آینده تعداد زیادی ویژگی‌های سلامتی جدید را به همراه خواهد داشت، که ممکن است شامل ویژگی مورد انتظار سنجش فشار خون باشد که اولین در نوع است.

در صورت فشار خون بالا، اپل واچ توصیه می‌کند که با پزشک مشورت کنید یا از یک دستگاه فشارسنج سنتی برای بدست آوردن خوانش های دقیق استفاده کنید و ثبت علل احتمالی را تشویق می‌کند.

    تشخیص آپنه خواب
اپل واچ احتمالا یکی دیگر از ویژگی‌های سلامتی را نیز ارائه می‌کند که تشخیص آپنه خواب است، طبق اطلاعات فاش شده که نشان می‌دهد این ساعت الگوهای خواب و تنفس کاربران را برای ارزیابی احتمال آپنه خواب تجزیه و تحلیل می‌کند و به آنها توصیه می‌کند در صورت نیاز به مشاوره پزشکی مراجعه کنند. لازم است.

دیگر خبرها

  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند