Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:02:44 GMT

حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به استان‌های مختلف یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۰۰۱

حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به استان‌های مختلف یمن

جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان چندین حمله به استان‌های مختلف یمن انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه المسیره، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، سعودی، اماراتی چهار حمله به شهرستان «رحبه» در استان «مأرب» و سه حمله به شهرستان «عبس» و یک حمله به شهرستان «حرض» واقع در استان «حجه» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان صعده نیز در نتیجه بمباران ائتلاف سعودی به منطقه "الرقو" واقع در شهرستان "منبه" و شهرستان "شدا" یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند که دو تن از آنها مهاجر آفریقایی‌تبار بودند.

اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی از رصد ۱۳۲ مورد نقض از سوی متجاوزان در استان الحدیده خبر داد که ۳۱ نقض با حمله توپخانه‌ای و ۹۲ نقض با شلیک گلوله‌های مختلف صورت گرفته است.

از سوی دیگر، ائتلاف عربی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که توانسته است چهار فروند پهپاد را در منطقه جنوب عربستان رهگیری و منهدم کند. این ائتلاف متجاوز همچنین مدعی شد که این پهپادها تأسیسات آرامکو در «جیزان» و تأسیسات آب شیرین‌کن در «الشقیق» را هدف قرار داده است. نیروگاه برق «ظهران» و پالایشگاه منطقه «خمیس مشیط» نیز هدف این حملات پهپادی قرار داشته‌اند.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند. سازمان ملل دائما نسبت به وضعیت نامساعد یمن هشدار می‌دهد و این سازمان در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد، حدود دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان و معالجه دارند و از میان آنها ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف عربی در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟