Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:57:49 GMT

اسدآباد پذیرای میهمانان نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۰۰۲

اسدآباد پذیرای میهمانان نوروزی است

ایسنا/همدان سرپرست فرمانداری اسدآباد از آمادگی این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی پس از دو سال از شیوع کرونا خبر داد.

حسین علی شرکائی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دو روستای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی در شهرستان اظهار کرد:در روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور، دو خانه بوم گردی و یک مجتمع گردشگری اقامتی و پذیرایی روستای ترخین آباد، یک خانه بوم‌گردی شهر اسدآباد، یک مهمانپذیر با ۱۰ اتاق دارای فعالیت هستند که این خانه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌ها و مجتمع گردشگری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت خانه‌های بوم‌گردی شهرستان با ۵۰ درصد ظرفیت تصریح کرد: بازدیدهای مستمر از خانه‌های بودم گردی و سایر اقامتگاه‌ها با هماهنگی لازم توسط میراث فرهنگی و دانشکده علوم پزشکی شهرستان در حال انجام بوده و هر یک از این اقامتگاه‌ها موظف به نصب QR کد کرونا خود  در  محل خانه بوم گردی خود هستند.

شرکائی تعداد آثار شناسایی شده تاریخی فرهنگی شهرستان اسدآباد  را ۱۵۲  اثر برشمرد و تصریح کرد: تاکنون تعداد ۵۹ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است
وی با بیان اینکه امیدواریم نوروز ۱۴۰۱ سال رونق صنعت سبز گردشگری این شهرستان پس از دو سال از شیوع کرونا باشد، خاطر نشان کرد: آب انبار، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، حمام صفوی، سنگ نبشته مسجد جامع، تالاب پیرسلیمان و درخت کهنسال ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین‌آباد، درخت ۴۰۰ ساله  چنار ترخین آباد از جمله آثار ثبت شده شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: بوستان جنگلی، بنای یادبود سیدجمال‌الدین، تالاب چشم‌شور و پیرسلیمان، کهریز، باغات و دره دربند کهریز، دره و روستای ویرایی، خنداب، گردنه و دشت اسدآباد و ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ را نیز می‌توان از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اسدآباد برشمرد.

اختصاص ۱۰۰ تُن سهمیه میوه تنظیم بازار شب عید به اسدآباد

سرپرست فرمانداری اسدآباد همچنین از اختصاص ۱۰۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید به این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: از این میزان سهمیه اختصاص یافته به اسدآباد ۷۰ تن پرتقال و مابقی سیب بوده که در ۲۱  نقطه عرضه مستقیم میوه شب عید با قیمت مصوب هر کیلو پرتقال تنظیم بازار ۱۰ هزار تومان، قیمت سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و قیمت سیب زرد ۱۲ هزار تومان در حال توزیع است.

وی گفت:مردم شهرستان دغدغه‌ای برای تأمین میوه شب عید نداشته باشند چرا که توزیع به اندازه کفایت صورت می‌گیرد.

پیش بینی ۱۶ برنامه در استقبال از نوروز در اسدآباد

نماینده دولت در اسدآباد از پیش بینی ۱۶ برنامه متنوع در این شهرستان توسط میراث فرهنگی و سایر ادارات مرتبط در استقبال از نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: مراسم استقبال از مسافران نوروزی، برگزاری نوروزگاه در کنار تالاب پیرسلمان، بازارچه صنایع دستی و پخت نان‌محلی  در روستای پالیز، ،چیدن سفره هفت سین در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان،جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستاهای هدف گردشگری  ترخین آباد، ملحمدره و حبشی شهرستان، مراسم جشن چهارشنبه سوری، مسابقات عکاسی در فضای مجازی ، اجرای موسیقی محلی ، جشنواره هفت سین و شیرینی‌های محلی ، نمایشگاه تهذیب و خوشنویسی ،ساماندهی و آماده سازی موزه تاریخ و فرهنگ ،برگزاری جشنواره محلی و میراث ناملموس و بازی های بومی و محلی در روستای وندر آباد ،تبلیغات محیطی در سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز و روستاهای هدف گردشگری و تجهیز دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها نوروز خانه بوم گردی جشنواره ترخین آباد بوم گردی شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد