Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عباسی گفت: تفاهم نامه ای با اتحادیه کشوری تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی منعقد شده است، این اعضا با معرفی نامه ای که از اتحادیه دریافت می‌کنند می‌توانند در صندوق عضو شده و از مزایای آن استفاده نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا؛ اظهار داشت: در روز‌های گذشته تفاهم نامه همکاری با اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قران و عترت بسته شده است تا معلمان قرآنی و فعالان این عرصه در صورت واجد شرایط بودن عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند تا مزایای خدمات این صندوق را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم نامه دیگری نیز با اتحادیه کشوری تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی منعقد شده است، این اعضا با معرفی نامه ای که از اتحادیه دریافت می کنند می توانند در صندوق عضو شده و از مزایای آن استفاده نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: نمایشگاهی در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان دستاورد‌های دولت سیزدهم در ۶ ماهه اخیر برپا شده و استان زنجان نیز از خدمات جدید ارائه شده رو نمایی کرده است.

وی در ارتباط با استقبال از این صندوق و عضویت در آن توسط فعالان رشته‌هایی همچون فرشبافی، ابراز داشت: به دلیل اینکه صندق اجتماعی فاقد دفترچه بیمه درمانی است و میزان مستمری پرداختی به نسبت تامین اجتماعی پایین تر است استقبال کمتری وجود دارد. از سویی دیگر در صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی در سن ۶۰ سال انجام می گیرد اما در صندوق اجتماعی سن بازنشستگی ۵ سال بیشتر بوده و افراد عضو صندوق در ۶۵ سالگی بازنشست می‌شوند.

عباسی خاطر نشان کرد: با این حال خدماتی که در صندوق تامین اجتماعی به اعضا ارائه می‌شود در صندوق اجتماعی کم تر است و همین تمایز سبب می شود تا استقبال بیشتری از صندوق تامین اجتماعی انجام پذیرد اما فعلا مجوز ورود اعضای جدید به صندوق تامین اجتماعی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: افرادی که زیر سن ۵۰ سال قرار دارند با داشتن معرفی نامه از تشکل مربوطه می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند با این حال امکان ثبت نام و بیمه پردازی برای افراد بالای ۵۰ سال در صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق تامین اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی معرفی نامه عضو صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری