Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جزیره قشم با توجه به دارای ظرفیت های فرهنگی مذهبی بالایی است و تلاش می شود به قطب اصلی برگزاری برنامه ها و رویدادهای فرهنگی در میان مناطق آزاد تبدیل شود.

سید محمد هاشمی در سفر به قشم، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جوامع، مساله فرهنگ امروز مساله اصلی و پایه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور است و انتظارات در این حوزه از دولت مردمی بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای تولید محصولات فاخر و تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در دوران جدید مدیریتی است.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه تاکید کرد: باید استعدادهای جدید در حوزه های فرهنگی و هنری شناسایی و سیاست‌های حمایتی از فعالیت هنرمندان و فعالان حوزه های فرهنگی باید نسبت به گذشته ملموس تر شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی اظهار کرد: برای توسعه فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و باید سند تحول فرهنگی جزیره در آینده نزدیک آماده شود و شوراهای فرهنگی که به صورت موازی با شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده‌اند، باید کنار گذاشته شوند.

وی تصریح کرد: اهل بیت دارای قدمت تاریخی است که باید تقویت شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم هم در بخشی از این جلسه اظهار کرد: توسعه واقعی بدون توجه به مقوله‌های فرهنگی ممکن نیست و اگر ملتی دارای اصالت فرهنگی نباشد، توسعه در حوزه‌های دیگر نمی‌تواند پیشرفتی را نصیب آن کشور کند.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: برخی ناهنجاری های فرهنگی در ایران رخ می دهد که با شیطنت رسانه‌های بیگانه بزرگنمایی شده و به کل جامعه تعمیم داده می شود.

وی تاکید کرد: قشم هم از ایران جدا نیست و امکان دارد هرچند به ندرت ناهنجاری های فرهنگی در این جزیره توسط برخی افراد معلوم الحال به وقوع بپیوندد اما نباید فراموش کرد جزیره قشم از نظر پوشش و آداب و رسوم سنتی دارای فرهنگی غنی است که با معرفی بهتر آنها می توان به جذب گردشگر بیشتر کمک کرد.

در بخش دیگر از این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: قشم دارای ظرفیت های فرهنگی بی نظیری است که در برخی موارد مغفول مانده و برای شناسایی و تقویت این حوزه ها باید با برنامه ریزی دقیق اقدام کرد.

مهدی سلامتی هرمزی افزود: تاریخچه غنی و همجواری جزیره قشم با کشورهای مختلف می تواند به توسعه فرهنگی منطقه کمک کند.

سلامتی هرمزی در پایان گفت: قشم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه هنرهای نمایشی دارد  و دبیرخانه دایمی تئاتر در این جزیره ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت

ایسنا/مرکزی مدیر میراث‌فرهنگی خمین از ثبت جشنواره « گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

علی مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک منطقه شهابیه خمین هستند. با توجه به این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه،این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس، هر ساله این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

او هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان، مشهدی گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گُل‌غلتان کودکان و... از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود