Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی رعایت موارد ذیل جهت ارتقاء بهداشت عمومی توسط شهروندان الزامی می‌باشد.

وی گفت: شهروندان از خرید گوشت قرمز، گوشت مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری کرده و این قبیل فرآورده‌ها بدلیل عدم نظارت بهداشتی امکان آلودگی با انواع بیماری‌ها از جمله تب هموراژیک کریمه، شاربن، سل و سایر بیماری‌های مشترک را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: فرآورده‌های منجمد مانند گوشت و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شده و از خرید گوشت و مرغ منجمد که در خارج از فریزر از جمله یخچال‌های معمولی نگهداری شده اجتناب شود.

آغاز گفت: این محصولات بدلیل ماهیت پروتئینی خود به سرعت در شرایط نامطلوب فاسد شده و در مجاورت گرد و غبار هوا دچار آلودگی ثانویه شده و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازند.

وی گفت: در هنگام خرید گوشت مرغ، تخم مرغ، دل و جگر به تاریخ تولید و عدم مخدوش بودن آن توجه کنید.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: گوشت قرمز عرضه شده بایستی دارای مهر دامپزشکی و پلمب مربوطه باشد، زیرا مهر دامپزشکی نشان دهنده کشتار دام زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی می‌باشد.

آغاز از شهروندان درخواست کرد هر گونه گزارش تخلفات بهداشتی مشاهد شده را به بازرسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه دامپزشکی فرآورده های خام دامی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد شمسایی اظهار کرد: آمارنامه ملزومات دارویی برای اولین بار در سال گذشته منتشر شد و به موازات آن دسترسی به داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی برای ذیفنعان و شرکت های فعال این حوزه مهیا شده است.

وی افزود: مطالعات ارزیابی بالینی ملزومات دارویی نیز توسط اداره مطالعات بالینی، پذیرش شده درسال گذشته ۹ فرآورده مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو یکی از اقدامات انجام شده در راستای تسهیل امور فراورده های ملزومات دارویی دسته بندی، استانداردسازی و تهیه فهرست این فرآورده ها بوده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد