Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به نارندرا مودی، همتای هندی خود گفته است که تهاجم روسیه به اوکراین "بنیان نظم بین المللی" را متزلزل کرده است و نیاز به پاسخ روشن دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا،هند و ژاپن عضو گفتگوی چهارجانبه امنیتی (Quad)هستند،این گفتگوی چهارجانبه چارچوبی امنیتی است که شامل ایالات متحده و استرالیا نیز می شود،  اما هند تنها عضو این گروه چهارجانبه است که این تهاجم را محکوم نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ده ها فرد و سازمان روسی را تحریم کرده و پناهندگان اوکراینی را پذیرفته است.

کیشیدا پس از دیدار با مودی در دهلی نو به خبرنگاران گفت: ما (کیشیدا و مودی) تأیید کردیم که هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود با زور در هیچ منطقه ای قابل بخشش نیست و باید به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بر اساس قوانین بین المللی باشیم.

کیشیدا همچنین اعلام کرد که قصد دارد در مدت پنج سال 5 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) در هند سرمایه گذاری کند. هند قراردادهایی با واحدهای سوزوکی موتور ژاپن (7269. T) برای سرمایه گذاری حدود 1.4 میلیارد دلاری برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی و باتری در ایالت زادگاه مودی در گجرات - که شامل طرح اسقاط خودرو نیز می شود - امضا کرد، اما مشخص نیست که آیا این بخشی از آن است یا خیر.

مقامات ارشد دو کشور در مورد درگیری در اوکراین و بحران انسانی در آنجا جدیت خود را ابراز کردند. مودی از اظهار نظر مستقیم در مورد اوکراین خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد که حوادث ژئوپلیتیکی "چالش های جدیدی را ارائه می دهد".

هارش واردان شرینگلا، وزیر خارجه هند به خبرنگاران گفت که دو رهبر "پیامدهای گسترده تری را، به ویژه برای منطقه هند و اقیانوس آرام، بررسی کردند. آنها بر اهمیت ایمنی و امنیت تاسیسات هسته ای در اوکراین تاکید کردند."

سرمایه گذاری مستقیم خارجی ژاپن در هند عمدتاً در بخش خودرو، تجهیزات الکتریکی، مخابرات، مواد شیمیایی و داروسازی می باشد. از سال 2000 سرمایه گذاری در هند بالع بر 27.28 میلیارد دلار بوده است. در سال 2020، دو کشور قراردادی را برای اکتساب و خدمات متقابل امضا کردند که امکان ذخیره متقابل مواد غذایی، سوخت و سایر منابع را بین نیروهای دفاعی آنها فراهم می‌کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هند ژاپن سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.

به گزارش مشرق از سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازداشت حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا و همچنین نگرانی دانشجویان یهودی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها گفت: «ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم. اگر این اعتراضات با اظهارات نفرت انگیز علیه دیگران مانند یهودیان همراه باشد، ما با آن مخالف هستیم. اما حق اساسی مردم برای اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود.»

از معاون سخنگوی سازمان ملل سوال شد، آمریکا یک بسته جدید نظامی به ارزش 61 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است. آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است این کمک ها به حل بحران اوکراین کمک می کند؟

فرحان حق پاسخ داد: ما امیدواریم حل مساله اوکراین از طریق مذاکره محقق شود. اما درحال حاضر دبیرکل سازمان ملل معتقد است شرایط برای مذاکره مهیا نیست.

دیگر خبرها

  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین