Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق با کمک دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد خوابگاه برای دانشجویان متأهل متقاضی خوابگاه در کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود گنجی روز گذشته در بازدید از امکانات رفاهی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر افزود: امسال برای شروع این طرح نیازمند حدود ۵ هزار میلیارد تومان هزینه است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب کرده‌اند و این مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان را می‌توان از این محل تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعلاً این طرح به نهاد ریاست‌جمهوری ارائه شده است در صورت موافقت نهاد ریاست‌جمهوری، اجرای این طرح می‌تواند از سال ۱۴۰۱ شروع شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اصلی‌ترین مأموریت صندوق رفاه دانشجویی اعطای تسهیلات در قالب وام دانشجویی به دانشجویان است، گفت: سعی بر این است که هیچ تقاضایی برای اخذ وام، بی‌پاسخ گذاشته نشود.

گنجی با بیان اینکه مبالغ وام اعطایی به دانشجویان تأثیرگذاری چندانی در زندگی دانشجویان ندارد، ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان اعتقاد دارد مبلغ وام دانشجویی باید طوری افزایش یابد تا دانشجویان بتوانند در طول تحصیل دغدغه معیشت نداشته باشند که در این راستا صندوق پیشنهاد افزایش بودجه برای پرداخت وام دانشجویی را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده بود که قسمتی از آن توسط نمایندگان مجلس تصویب شد و در صورت موافقت شورای نگهبان این افزایش بودجه یک‌روند بهبود در حوزه وام‌های دانشجویی به وجود خواهد آورد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قسمت اعظم بودجه صندوق برای وام‌های دانشجویی صرف می‌شود و بقیه بودجه برای ارتقاء خوابگاه‌ها و تجهیز آشپزخانه‌های دانشجویی هزینه می‌شود، ادامه داد: ارتقای خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌ها از دیگر مأموریت‌های صندوق رفاه است. ارتقای آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌ها تحت دو طرح صورت می‌گیرد که طرح ۴۰-۳۰-۳۰ یکی از این طرح‌ها است که در آن ۳۰ درصد هزینه را دانشگاه و ۳۰ درصد را هم خیرین پرداخت می‌کنند و ۴۰ درصد هزینه باقی‌مانده را صندوق متقبل می‌شود و طرح دیگر، طرح ۵۰- ۵۰ است که در این طرح برای هر پروژه ۵۰ درصد هزینه را دانشگاه و ۵۰ درصد بقیه را صندوق پرداخت می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بند الف تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه سالانه ظرفیت خوبی برای دانشگاه‌ها است، افزود: در صورتی‌که دانشگاهی وامی برای طرح‌هایی مثل خوابگاه یا آشپزخانه بتواند از بانک اخذ کند، صندوق رفاه دانشجویان سود این وام را برای پرداخت در صورت تصویب هیئت‌امنای صندوق پرداخت خواهد کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر اسماعیل گلی معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های صندوق رفاه دانشجویان، ۴ خوابگاه دانشگاه محقق اردبیلی را به‌صورت اساسی بازسازی کرده‌ایم. سرانه خوابگاه در دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به متوسط کشوری پایین است و ما تنها ۲ سال برای دانشجویان خوابگاه دولتی می‌دهیم. وی با بیان اینکه سرانه استاندارد خوابگاه ۱۴ مترمربع است، ادامه داد: برای ارتقای سرانه خوابگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی نیازمند یاری وزارت علوم و به‌خصوص صندوق رفاه دانشجویان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجويان خوابگاه دانشجویان رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی