Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:45:00 GMT

امید به رحمت الهی از مصادیق احسن الحال است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۷۶۴

امید به رحمت الهی از مصادیق احسن الحال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی شامگاه شنبه در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در ابتدای سال جدید باید به بندگی و عبودیت خداوند توجه ویژه ای داشته باشیم و نباید این ایام با گناه و معصیت همراه باشد.

وی عنوان کرد: انسان باید در انتهای هر سال اعمال و رفتار خود را بررسی کند و نسبت به کردار خود محاسبه گر باشد همانگونه که اهل سلوک نسبت به این موضوع اهتمام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مؤمنی ابراز داشت: در ابتدای سال باید احوال خود را در باطن به بهترین وجه ممکن تغییر دهیم و یکی از مصادیق احس الحال امیدوار بودن به رحمت الهی است چرا که در غیر این صورت انسان به هلاکت می‌رسد.

وی با بیان اینکه نباید از رحمت الهی غافل بود افزود: تقویت رابطه قلبی با پروردگار و توجه به امور معنوی مسیر انسان را در رسیدن به سعادت الهی هموار می‌کند.

استاد حوه علمیه قم ابراز داشت: شیطان همواره تلاش خود را برای گمراه کردن انسان و به دام انداختن او انجام خواهد داد، انسان می‌بایست با انجام واجبات و ترک محرمات و انجام وظایف بندگی و با تکیه بر خداوند در مسیر سعادت گام بردارد و از خداوند برای پیروزی و غلبه بر شیطان کمک بطلبد.

حجت الاسلام مؤمنی عنوان کرد: باید ارتباط خود با امام زمان (عج) را تقویت کنیم و هر کسی که این مسیر را طی کند در واقع توانسته به احسن الحال دست یابد و به سعادت دنیا و آخرت برسد.

کد خبر 5450711

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س قم نوروز بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا نیمه شعبان آیت الله علوی گرگانی سفرهای نوروزی آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه بارش برف نوروز 1401 عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم