Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@16:22:53 GMT

بازدید مجازی و زنده از گنبد سلطانیه در نوروز ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۲۹۰۲

بازدید مجازی و زنده از گنبد سلطانیه در نوروز ۱۴۰۱

تین نیوز پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و پلتفرم‌های پخش زنده، قرار است پایگاه‌های میراث جهانی گنبد سلطانیه را به‌صورت زنده به مردم معرفی کند. به‌ گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان امروز شنبه ۲۸ اسفند گفت: «با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی و پلتفرم‌های پخش زنده، پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در هفتمین روز از نوروز به شکل زنده به مردم معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: «استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.» ارجمند با بیان اینکه زنجان با قدمتی ۳هزارساله، آثار و بنا‌های تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است، یادآور شد: «هر یک از آن‌ها در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش‌های فرهنگی و هنری هستند و گنبد سلطانیه بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان و سومین گنبد بزرگ جهان و نکات بسیاری در معماری و شهرسازی پایگاه میراث‌جهانی گنبد سلطانیه نهفته است، بر این اساس مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه می‌تواند به‌عنوان یک مجموعه منحصربه‌فرد در مطالعات حوزه معماری ایرانی اسلامی مطرح باشد.» او بیان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت میراث‌فرهنگی توجه به موضوع معرفی آثار فرهنگی و تاریخی است. بر همین اساس در معاونت برنامه‌ای با عنوان نوروزگاه با میراث جهانی ایران، برای پخش آنلاین و زنده در تلویزیون اینترنتی پیش‌بینی و طراحی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گنبد سلطانیه میراث فرهنگی زنجان گنبد سلطانیه امیر ارجمند میراث فرهنگی استان زنجان میراث جهانی گنبد سلطانیه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود