Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:19:58 GMT

ذخایر سنگ آهن هرمزگان به ۱۱۴ میلیون تن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۳۳۶۴

ذخایر سنگ آهن هرمزگان به ۱۱۴ میلیون تن افزایش یافت

ماحصل فعالیت‌های اکتشافی جدید ذخایر سنگ آهن استان که از نوع هماتیت هستند طی دو سال اخیر به بیش از ۱۱۴ میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نوزدهمین جلسه‌ شورای معادن استان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت ذخایر سنگ آهن استان که از نوع هماتیت هستند ارائه و بیان شد میزان ذخایر قطعی سنگ آهن استان ماحصل فعالیت‌های اکتشافی جدید طی دو سال اخیر به بیش از ۱۱۴ میلیون تن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان هرمزگان اکنون ۳ واحد فرآوری سنگ آهن فعال بوده و برای ۲ طرح صنعتی در این زمینه نیز جواز تاسیس صادر شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

در این جلسه مهندس دوستی استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم انجام مطالعات اکتشافی بر روی ذخایر معدنی مهم اظهار داشت: شناسایی پتانسیل‌های ماده معدنی سیلیس و پتاس نیز در کنار سنگ آهن می بایست در دستور کار قرار گیرد که در این خصوص با توجه به آنومالی‌های سیلیس در شمال و همچنین شرق استان در مناطق مستعد در قالب پهنه مطالعاتی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: ۵ شهر شیشه، فولاد، نساجی، پتروپالایش و هماتیت در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد که روال و مقدمات ابتدایی هر کدام از این شهرها در حال طی شدن است.

گفتنی است در این جلسه به ذخایر پتاس که عمدتا اشاره شد، بهره برداری از این ذخایر مورد تاکید استان بوده و بر همین مبنا نیز این معادن باید به سرعت تعیین تکلیف و استخراج این ذخایر آغاز شود.

در این جلسه تاکید شد یکی از معادن پتاس در مرحله جایگزینی تعهدات توسط برنده‌ مزایده‌ در اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و همکاری دستگاه‌ها می‌تواند در این راستا بسیار حائز اهمیت باشد.

همچنین در جلسه ‌شورای معادن استان گفته شد پهنه مطالعاتی غرب استان با محوریت شناسایی ذخایر سنگ آهن نیز موافقت وزارت متبوع را اخذ کرده و در وسعتی بالغ بر ۳۳۸۰ کیلومتر مربع در سامانه کاداستر درج شده است که مراحل انعقاد تفاهم نامه با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان مجری اکتشاف پهنه در دست انجام است.

در پایان جلسه شورا نیز پرونده‌ یکی از معادن سنگ نمک استان مطرح و در اجرای ماده ۲۰ قانون معادن بهره بردار معدن مذکور به دلیل عدم اجرای تعهدات قانونی و عدم فعال سازی معدن، سلب صلاحیت و مقرر شد معدن از طریق فرآیند مزایده‌ عمومی واگذار شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ذخایر سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان