Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@21:34:20 GMT

ارائه بسته‌های آموزشی به کودکان کار خیابانی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۳۳۶۵

ارائه بسته‌های آموزشی به کودکان کار خیابانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پانا امین توکلی‌زاده درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار گفت:‌ «بعد از ساماندهی معتادان متجاهر یکی از کارهای ویژه‌ای که در حوزه اجتماعی تعریف ‌شده است و باید به آن بپردازیم موضوع کودکان کار است. البته اقداماتی در این حوزه در حال انجام است از جمله حوزه آموزش و حمایت از این کودکان اما کارهای ویژه‌تری قرار است انجام شود و پروژه بعدی شهرداری در حوزه اجتماعی پرداختن به مشکلات کودکان کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او ادامه داد: «در ماه‌های گذشته چند مکان را در حوزه توانمندسازی، آموزش، فضاهای رفاهی و اجتماعی برای کودکان کار شناسایی کردیم که در آن آموزش‌های تخصصی به این کودکان داده می‌شود اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که کدام مکان به‌عنوان نقطه اصلی کار انتخاب شود.»

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کودکان کار به آموزش و حمایت بیمه‌ای نیاز دارند، گفت:‌ «مکان‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم جدا از مدارس کودکان کار است. برخی از این کودکان نمی‌توانند به مدرسه بروند و نمی‌شود برای آنها، ساعت آموزشی در نظر گرفت اما تلاش می‌کنیم در بسته‌های آموزشی بسیار فشرده، آن‌ها را پوشش دهیم تا بتوانند در زمان‌های کوتاه‌تری آموزش‌های پایه و نیاز اصلی‌ خود را برطرف کنند.»

مدتی پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفته بود: ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان، مرحله بعدی اقدامات اجتماعی شهرداری خواهد بود. برای کارآمدی این کودکان جاهای بزرگی در نظر گرفته‌ شده از جمله اینکه ۱۰ هزار متر سوله آماده می‌شود تا بتوانیم چهره شهر را تغییر دهیم. دره فرحزاد نیز در مسیری قرار گرفته است که تبدیل به یک بوستان و بخش سوم بوستان نهج‌البلاغه شود.

کد خبر 665390

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم اظهار کرد: بدون تردید آموزش باکیفیت رکن اصلی تمام دانشگاه‌ها است و مهمترین محصول و تولید این آموزش باکیفیت، فارغ‌التحصیلانی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است و اساتید دانشگاه در خط مقدم این نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به دهه سرآمدی آموزش افزود: دانشگاه اصفهان بنا بر مأموریت تعریف شده، شعار اختصاصی خود در خصوص این دهه را مبنی بر «آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال‌پذیر» اعلام کرد و توسط وزارت علوم، امروز تحت عنوان روز سرآمدی و آمایش آموزش عالی نام‌گذاری شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد، اما نقاط ضعفی وجود دارد که باید رفع و نقاط قوت تقویت شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان تحول آموزش عالی مدون و عملیاتی شدن آن مبتنی بر نیازهای جامعه آغاز شد.

فرامرزی با اشاره به فرایند انتخاب سرامدان آموزشی ادامه داد: سرآمدان آموزشی بر اساس شیوه نامه ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و سطح کشوری انتخاب می‌شوند و معیارهای متعددی برای انتخاب آنها مد نظر قرار می‌گیرد، در این خصوص پرونده نفرات برتر در کمیته انتخاب سرآمدان بررسی و ۲۴ نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته سرآمدی گفت: با همکاری دانشکده‌ها به صورت فعال، در سطح دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ برنامه و مراسم ویژه به مناسبت روز معلم، ۱۲ کارگاه تخصصی با محوریت شعار این دوره، ۱۳ مورد نشست تخصصی در دانشکده‌ها و برگزاری ۳۰ عنوان سخنرانی اساتید برگزار شده است که جای خدا قوت دارد.

کد خبر 749475

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد