Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- صحن و سرای حرم مطهر رضوی در آستانه آغاز سال جدید با ۳۲۳ هزار بوته گل اهدایی تزیین شده و آماده میزبانی از زائران نوروزی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان‌نیوز، محمدرضا درخشان‌فر  رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: گل‌آرایی حرم مطهر به مناسبت سال جدید با استفاده از 250 هزار بوته گل اهدایی شهرداری تهران، حدود 70 هزار بوته گل اهدایی از سوی ناذران گل و گیاه کشور و حدود سه هزار بوته گل اهدایی شهرداری مشهد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: گل‌آرایی صحن‌ها به ویژه در آب‌نماها با استفاده از گل‌هایی همچون کالانکوآ، بنفشه، همیشه بهار، شب بو و جعفری صورت گرفته است. همچنین از درختچه‌های یاس هلندی و گل آزالیا برای گل‌آرایی نیم طبقه‌های صحن‌های آزادی و انقلاب اسلامی و دور تا دور صحن پیامبراعظم(ص) استفاده شده است.

درخشان‌فر با اشاره به استفاده از گل‌های آگلونما در زیباسازی مسیرهای تشرف به روضه منوره افزود: جایگاه ایوان ولی عصر(عج) در صحن پیامبراعظم(ص) از دیگر مکان‌هایی است که به این مناسبت به صورت ویژه گل‌آرایی می‌شود.

آمادگی حرم رضوی و مشهد الرضا(ع) برای میزبانی از 10 میلیون زائر نوروزی/ اسکان ارزان‌قیمت برای زائران کم‌درآمد‌‌حال و هوای حرم رضوی در روز میلاد دردانه امام حسین(ع)/ زائران در سراسر گیتی‌ دخیل‌بند پنجره فولاد‌ شده‌اند‌حال و هوای حرم رضوی در سوم شعبان المعظم/ آستان مصفای رضوی مشعوف میلاد سید جوانان اهل بهشت شد

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی گفت: فرش‌آرایی حرم مطهر نیز به صورت گسترده در ایام نوروز انجام شده به طوری که در لحظه امکان نشستن برای دو میلیون زائر بر روی فرش‌ها فراهم است.

وی با اشاره به تغییر چیدمان فرش‌های حرم مطهر به مناسبت سال جدید افزود: تمام رواق‌های حرم مطهر و شبستان‌های مسجد گوهرشاد با فرش‌های دستباف مفروش می‌شود به گونه‌ای که حدود 25 هزارمترمربع فرش دستباف در رواق‌ها پهن می‌شود.

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی بیان کرد: همچنین اماکن متبرکه رضوی در استقبال از بهار، شست‌وشو، تنظیف و ضدعفونی شده و این امر در ایام نوروز نیز به صورت مستمر و منظم انجام می‌شود.

درخشان‌فر درباره اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه تهیه اقلام مصرفی برای میزبانی شایسته از زائران در ایام نوروز نیز گفت: نزدیک به 6 میلیون لیوان یک‌بار مصرف، 30 هزار لیتر مایع دست‌شویی، 10 تُن نایلون حمل غبار و همچنین 250 لیتر اسانس به منظور شارژ دستگاه‌های عطرافشان حرم مطهر تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه 500 هزار مُهر تربت کربلای معلی اهدایی از سوی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) از ابتدای ماه شعبان در جامهری‌های بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در دسترس زائران و مجاوران قرار گرفته است، اضافه کرد: در مجموع حدود یک میلیون و 500 هزار مهر نماز برای استفاده نمازگزاران در این ایام تهیه شده است.

توجه ویژه به نظارت بر خدمات بهداشتی

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی ادامه داد: حدود هزار و 700 چشمه سرویس بهداشتی نیز در 12 محل در ایام نوروز 1401 در دسترس زائران است که به طور مستمر تنظیف و ضدعفونی می‌شود. 

وی گفت: باتوجه به حضور گسترده زائران حرم مطهر رضوی در این ایام، بازدیدهای بهداشتی با حضور فوق‌العاده کارشناسان بخش بهداشت و همکاری نیروهای مرکز بهداشت ثامن در صحن‌ها، رواق‌ها، ورودی‌ها و آسایشگاه به صورت منظم انجام می‌شود.

درخشان‌فر افزود: علاوه بر ادامه فعالیت دستگاه‌های ضدعفونی خودکار در حرم مطهر به ویژه در ورودی‌ها، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده دست نیز توسط خادمیاران سلامت انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: مرکز واکسیناسیون کرونای حرم مطهر رضوی نیز همچنان از ساعت 9 تا 21 در رواق دارالمرحمه پذیرای زائران و مجاوران برای انجام دوز سوم واکسن است.

انتهای پیام/281/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایام نوروز درخشان فر گل آرایی رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد

داود منافی پور دبیر مجمع جهانی علی اصغر گفت: دوخت لباس شیرخوارگان حسینی از سال ۱۳۸۶ به طور رسمی و با هزینه‌های مردمی آغاز شد و داوطلبان هر ساله از ولادت حضرت علی اصغر (ع) تا اولین جمعه ماه محرم در این کارگاه گرد هم می‌آیند و شروع به دوخت لباس‌های سبز علوی برای این مراسم می‌کنند..

او افزود: هر ساله حدود ۵۰۰ هزار دست لباس دوخته و در سطح کشور توزیع می‌شود. کارگاه دوخت لباس مرکزی که در تهران برپا می‌شود علاوه بر دوخت لباس‌های استان تهران، لباس‌های شیرخوارگان حسینی را در سطح بین المللی نیز تامین می‌کند.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر ادامه داد: هزینه‌های این کارگاه کاملا مردمی است و خرید پارچه، نخ و مابقی مایحتاج از نذورات مردمی تهیه می‌شود. این لباس‌ها پس از دوخت توسط بانوان بسته بندی شده و مزین به سربند یا صاحب‌الزمان (عج) می‌شود.

منافی پور بیان کرد: همزمان با افتتاح این کارگاه ۷۲ کارگاه دوخت لباس در ایران اسلامی و چهار کشور بحرین، عراق، هندوستان و ترکیه کار خود را آغاز خواهند کرد.

او تصریح کرد: بزرگ‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی و در نخستین جمعه ماه محرم برپا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی