Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در پست اینستا گرامی خود با اشاره به واریز آخرین نوبت یارانه مطبوعات سال ۱۴۰۰ به حساب مدیران مسئول رسانه‌ها نوشت:

آخرین نوبت یارانه مطبوعات ۱۴۰۰ به حساب مدیران مسئول واریز شد. از دیدگاه شخصی و نه لزوماً جایگاه حقوقی چند نکته به ذهنم می‌رسد:

۱. یارانه مطبوعات، مثل یارانه معیشتی صرفاً برای کم برخورداران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلکه سهمی از بودجه عمومی برای کسانی است که بیشتر برای ارتقای کمی و کیفی سبد مطالعه مردم، ارائه مطالب غنی، مفید و با گستره توزیع مناسب تلاش می‌کنند. لذا هر که بهتر کار کند و محصول شایسته‌تری ارائه دهد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. البته در این میان باید نشریات و پایگاه‌های تخصصی، علمی، محلی، ادبی، معرفتی و نخبگانی را بیشتر مدنظر قرار داد. چراکه شایسته است برای تولید اثر فاخری که شاید اقبال عمومی کمتری با آن همراه باشد اما پشتوانه‌ای برای محتوای فضای کلی رسانه‌ای کشور است، سرمایه گذاری کرد. همچنین رسانه‌هایی که در جغرافیایی محدود با تمام توان خود نشان می‌دهند که ایران، تنها تهران نیست را باید قدر دانست.

۲. اگرچه محتوا اصل و اساس یک محصول فرهنگی ست اما رسانه طبق ماده ۱۸، ۲۰ و ۴۶ قانون مطبوعات مصوب مجلس شورای اسلامی، گذرگاه نیست بلکه اقامتگاه است. لذا از رسانه‌ای طبق این مواد از قانون و ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران حمایت می‌شود که یک سازمان حرفه‌ای قلمداد شود. با داشتن نیروی انسانی متخصص، مجرب و تحت نظر قانون کار و بیمه.

۳. نیروی انسانی، اصلی‌ترین سرمایه یک جریده است چرا که صد درصد محتوا توسط انسان تولید می‌شود و رسانه‌ی بی دبیر و خبرنگار مثل زمین بی آب و حیات است. لذا با توجه به شرایط سخت اقتصادی و ضرورت حفظ امنیت شغلی خبرنگاران، یارانه مطبوعات باید نسبت معقول و قابل لمسی با نیروی انسانی شاغل در آن مجموعه داشته باشد. البته نیرویی که به واقع اهل خبر و تولید محتوا باشد نه خبرنگارنما.

۵۸۵۸

کد خبر 1614327

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد یارانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد