Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان از ابتدای طرح نوروزی اظهار داشت: رانندگان باید با رعایت توصیه‌های پلیس از وقوع حوادث پیشگیری کنند.

وی افزود: متأسفانه در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه چهار تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان اصفهان گزارش شد که هر تصادف یک فوتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبستن کمربندی ایمنی علت اصلی فوتی در تصادفات

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: بررسی‌های کارشناسان پلیس راه نشان می‌دهد نبستن کمربند ایمنی یکی از علل اصلی فوت رانندگان و سرنشینان خودرو است، که بستن کمربند برای همه سرنشیان الزامی است.

سرهنگ زارع بیان داشت: در ایام نوروز بیشترین علت تصادفات خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است که در جاده‌های یکنواخت احتمال افزایش خواب آلودگی راننده وجود دارد.

وی افزود: درجاده‌های دو طرفه بیشترین علت تصادفات انحراف به چپ و سبقت‌های غیر مجاز است که اکیداً توصیه می‌شود در این جاده‌ها از سبقت‌های غیرمجاز و انحراف به چپ ناگهانی خودداری شود.

راه‌اندازی گشت هوایی پلیس راه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: امسال سیستم‌های هوشمند ثابت و دوربین‌های سیار پلیس تخلفات را ثبت می‌کنند، همچنین گشت‌های نامحسوس در جاده‌ها تردد می‌کنند و گشت‌های هوایی نیز راه اندازی شده و تخلفات بررسی می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت: امید است با رعایت توصیه‌های پلس و پرهیز از عجله و شتاب امسال روزهای بدون حادثه داشته باشیم و مسافران از این استان به سلامت عبور کنند.

کد خبر 5450943

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه اصفهان اصغر زارع مرگ و میر بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا نیمه شعبان آیت الله علوی گرگانی آمار کرونا گرگان سفرهای نوروزی بارش برف خطبه های نماز جمعه نوروز 1401 عکس استانها استان اصفهان پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع این جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند که افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: نکته مهم و قابل تأمل در آمار جان باختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده، ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جان باختگان راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملاً مشخص است.

سرهنگ خوشوقت، افزود: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

کد خبر 6097047

دیگر خبرها

  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023