Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان روز گذشته دار فانی را وداع گفت؛ وی بیش از ۲۰ سال با طیف‌های مختلف دانشجویی و تشکل‌ها ارتباط صمیمی داشت. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بامداد روز گذشته بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرزند آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و از مدرسین حوزه و دانشگاه و از فعالان این عرصه بود. در مدت زمان 11 سال که ریاست بر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان را بر عهده داشت، به‌گفته‌ی اطرافیان و همکارانش توانسته بود ارتباط خوب و موثری با گروه‌های مختلف دانشجویی برقرار کند.

از جمله سوابق خدمات فرهنگی و اجتماعی وی، کسب علم و تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه، حضور فعال در مساجد و منبر و وعظ، ارتباط صمیمانه با طیف‌های مختلف دانشجویی حدود 25 سال بود که در کارنامه کاری حجت‌الاسلام شفیعی قرار دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امروز در پیام تسلیتی که برای وی، با برشمردن ویژگی‌های عالم بودن، پرتلاش و خدوم و بصیر بودن، فرمودند: "ایشان نقش ارزشمندی در همه عرصه‌های علمی و اجتماعی و دانشگاهی خوزستان ایفا می‌کردند و از امیدهای آینده بودند."

حجت‌الاسلام علوی‌کیا از همکاران و از معاونین ایشان در سال‌های متمادی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره سوابق و ابعاد شخصیتی حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: او در حوزه علمیه در محضر پدرشان و دیگر علمای اهواز و مدتی نیز در قم تلمذ کرده و دارای هوش و ذکاوت بسیار سرشاری بود. او دروس حوزوی را عالمانه طی کرد و خیلی زود به‌عنوان یک از اساتید مبرز در حوزه علمیه شناخته شد. با درخشیدن در حوزه و به‌عنوان یک شخصیت علمی، در مسجد و منبر هم بسیار وارسته، موفق و فاضل بود.

وی افزود: او سالیان زیادی به‌ درخواست اهالی و نمازگزاران اهوازی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) از مساجد قدیمی و اصیل این شهر بود و به موعظه و ارتباط بسیار صمیمی و عمیق با اقشار مختلف مردم اشتغال داشت. دانشگاه‌ها خیلی زود احساس کردند نیاز دارند از او بهره‌ ببرند و پس از مدتی فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌های خوزستان که از حدود سال 1376 آغاز شد، اولین مسئول نهاد نمایندگی رهبری در علوم پزشکی اهواز شد و سال‌ها در این جایگاه مشغول به خدمات‌رسانی بود.

علوی‌کیا در ادامه گفت: خدمات او محدود به دانشگاه علوم پزشکی نبود و زمانی‌که ستاد نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها استانی شد، حجت‌الاسلام شفیعی به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خوزستان انتخاب شد و با مدیران، پرسنل، طیف‌های مختلف دانشجویان و تشکل‌های متفاوت ارتباط برقرار کرد.

وی درباره نحوه ارتباط حجت‌الاسلام شفیعی با دانشجویان گفت: ایشان آن‌چه ما و دیگران در حد شعار می‌گوییم، سال‌ها به ظهور رسانده بود و به آن عمل می‌کرد؛ یعنی دفتر او ملجأ و پناهگاه همه دانشجویان با طیف‌ها و افکار مختلف بود. ضمن حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب، و انصاف و رأفت اسلامی، عمل می‌کرد. واقعا رفتار پدرانه‌ای که مقام معظم رهبری از یک روحانیِ حاضر در دانشگاه انتظار دارند را در عمل انجام می‌داد.

علوی‌کیا بیان کرد: از روز گذشته که وی به رحمت خدا رفته، مانند این است که گویا دانشگاهیان پدر از دست داده‌اند.

وی درباره ابعاد شخصیتی حجت‌الاسلام شفیعی نیز خاطر نشان کرد: منفعت‌طلبی به هیچ‌وجه در وجود او نبود و اینکه نامش مطرح بشود، اصلا در او وجود نداشت و ما به‌عنوان همکاران و همراهانش در سال‌های متمادی می‌دیدیم که واقعا ازخودگذشتگی داشت. از دیگر خصوصیات او، خستگی‌ناپذیری در انجام خدمت بود؛ ساعات محدودی را استراحت می‌کرد و در کار مداومت داشت.

علوی‌کیا تصریح کرد: او با دیگران و حتی با کسانی که برایش مشکل درست کرده بوددن هم با انصاف و رأفت رفتار می‌کرد. وقتی کسی از او درخواستی داشت، کار او را انجام می‌داد و این خصوصیات در او با جمع شده بود؛ سید محسن شفیعی محدود به خانواده‌اش نبود و همه او را از خود می‌دانستند. در مراسم تشییع پیکرش همه عزادار بودند و احساس می‌کردند که عزیزشان را از دست دادند.

وی بیان کرد: او روحانیِ در طراز انقلاب اسلامی بود و روحانی‌ای که رهبری معظم انقلاب می‌خواهند در دانشگاه‌ها باشد، ایشان بود. اگر از سراسر کشور و نهادهای نمایندگی در این‌باره برای یک شاخص بپرسید، نام سید محسن شفیعی اولین نام است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رهبری در دانشگاه حجت الاسلام شفیعی مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی علوی کیا سال ها طیف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت