Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: خوشبختانه پیگیری و تلاش‌های صورت‌گرفته مبنی بر عدم دریافت کپی مدارک از شهروندان به نتیجه رسید و بخشنامه آن از سوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و تمام بانک‌ها طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور نباید از متقاضیان و مراجعان، کپی مدارک دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احراز هویت شهروندان فقط باید الکترونیکی انجام شده و در صورت نیاز به کپی نیز دستگاه‌ها و بانک‌ها خودشان باید این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این کار در استان زنجان انجام نمی‌شد و دستگاه‌ها و بانک‌ها به بخشنامه مذکور عمل نمی‌کردند.

یوسفی‌امیری افزود: بر این مبنا پیگیری‌های لازم از  دستگاه‌های مربوطه و حتی دادستان زنجان نیز انجام شد.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: چند وقت پیش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طی نامه‌ای به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده بود که بخشنامه مذکور باید اجرا شود و اجرای این بخشنامه در شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ اِعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیگیری و تلاش‌های صورت‌گرفته نتیجه داده است، اظهار داشت: پیگیری‌ها تحرکی در بین مسئولین ایجاد کرده و حداقل اینکه بخشنامه‌ای از سوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند.

یوسفی‌امیری خاطرنشان کرد: در این نامه که از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ابلاغ شده، اینگونه آمده که بخشنامه ممنوعیت اخذ کپی از مراجعان به‌صورت کامل در سطح استان اجرا نمی‌شود و این در حالی است که اجرای این بخشنامه، یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال جاری است.

وی افزود: در این نامه آمده که دستگاه‌ها اقدامات انجام‌شده در این خصوص را به دفتر فناوری اطلاعات استانداری اعلام کنند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: شایسته است شهروندان نیز از این نامه، اطلاع پیدا کرده و مطالبه‌گری کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم با اجرای این بخشنامه هم حقوق شهروندان تضییع نشود و هم بتوانیم به سمت سیستمی شدن کارها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها حرکت کنیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی استان زنجان دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد