Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دستان پینه بسته‌اش خبر از رنج و تلاشی می‌دهد که برای یافتن لقمه‌ای نان حلال شبانه‌روزی شده است.

وی می‌گوید: ۶۰ سال است در مزرعه خود مشغول کشاورزی هستم و در این مدت به ویژه در چند دهه اخیر با  فراز و نشیب‌های متعددی به ویژه بحران خشکسالی، کم آبی  و نیز دیگر حوادث روبه‌رو به بوده و در این راستا ضرر و زیان‌های زیادی متحمل شده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشاورز اهل زرقان از عدم حمایت دولت‌مردان و مسئولان گلایه کرده و ادامه می‌دهد: این مسکلات را در حالی پشت سر می‌گذاریم که حمایتی از ما نمی‌شود.

نبود مدیریت صحیح، عامل مهاجرت روستائیان به شهر‌ها

یکی دیگر از کشاورزان می‌گوید: به دلیل بی‌توجهی مدیران  بخش کشاورزی و همچنین بروز خشکسالی‌ها، با خانواده مجبور به ترک روستا شده و هم اکنون به عنوان حاشیه‌نشین در گوشه‌ای از این شهر با انواع ناهنجاری‌ها در آلونکی با ۶ نفر از اعضای خانواده روزگار می‌گذرانم.

وی گفت: همه خانواده‌هایی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند با مشکلات یکسانی مجبور به مهاجرت اجباری از روستا به شهر شده‌اند، از این رو از مسئولان درخواست کمک و یاری دارند تا از گردابی که در آن گرفتارند رهایی یابند.

عضو شورای شهرستان زرقان و نماینده شهرستان زرقان در شورای استان فارس درباره مشکلات و معضلات بخش مرکزی و رحمت‌آباد اظهار داشت: بخش مهم امرا رمعاش مردم بخش مرکزی و رحمت‌آباد از راه کشاورزی و رودخانه کر است و خشکسالی‌های اخیر معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و در این راستا عدم مدیریت صحیح در رهاسازی آب رودخانه کر برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده بنابراین از مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که هرچه سریعتر نسبت به رهاسازی آب و مدیریت صحیح اقدام نمایند.

محمدرضا زارع با اشاره به اینکه جاده‌های بخش رحمت‌آباد و مرکزی از بند امیر، رحمت‌آباد و خرامه محل عبور و مرور تریلی‌های حامل محصولات پتروشیمی به سمت بندر است، افزود: این جاده در حد جاده روستایی بوده و کم‌عرض است و همین مسئله باعث بروز تصادف‌های بسیار شده و کشته‌های زیادی داده است؛ پس برای برون‌رفت از این مشکل مردم  تقاضای ارتقای جاده از روستایی به جاده اصلی هستند.

عضو شورای شهرستان زرقان افزود: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و بیکاری جوانان منطقه زرقان و رحمت‌آباد مردم خواستار ایجاد شهرک‌های صنعتی در دو منطقه رحمت‌آباد و بند امیر هستند.

نماینده مردم زرقان در شورای استان فارس اضافه کرد: ساخت سالن ورزشی چند منظور برای بالا بردن روحیه نشاط و شادابی جوانان در بخش رحمت‌آباد و بند امیر از دیگر خواسته‌های مردم این بخش است.

زارع با تأکید بر اینکه روستای رحمت‌آباد به شهر ارتقا پیدا کرده و جوانان خواستار ساخت مسکن ملی هستند، اظهار داشت: مسکن یکی دیگر از خواسته‌های به‌حق مردم است و نداشتن مسکن مشکلات بسیاری شامل مهاجرت به شهر و در نتیجه افزایش معضل حاشیه‌نشینی را در شهرها به‌ویژه شیراز به وجود آورده است.

وی به‌کارگیری افراد بومی در این منطقه را مهم دانست و افزود: در مناطق بخش مرکزی، رحمت‌آباد و بند امیر، جوانان تحصیل‌کرده و با استعداد زیادی وجود دارد و به‌کار گیری افراد بومی در ادارات دولتی از دیگر خواسته‌های مردم است.

گفتنی است خبرگزاری فارس بنا بر رسالت خود آماده انعکاس صدای مردم از اقصی نقاط دور و نزدیک شهری و روستایی به گوش مدیران بوده و در این مورد نیز آماده انتشار مسئولان به گلایه‌های مردم خواهد بود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: رحمت آباد زرقان کشاورزان ارتقاء رحمت آباد بند امیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد