Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس دستور جدید طالبان که از رسانه‌های افغانستان منتشر شد، از این پس استفاده از پرچم سه رنگ افغانستان که در سال‌های طولانی به‌عنوان نماد ملی در این کشور بود ممنوع اعلام شد.

به گفته طالبان، در تمامی ادارات رسمی در بیرون و داخل افغانستان، پرچم‌های سفید امارت اسلامی باید به اهتزاز درآورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پس از این دستور پرچم سه رنگ افغانستان از تمام لوگوهای تلویزیون ملی افغانستان حذف و بجای آن از تک رنگ سفید استفاده شد.همچنین در آینده هیچ یک از مسئولان طالبان نباید با پرچم دولت قبل ظاهر شوند و پرچم سه رنگ افغانستان باید از رسانه‌ها و امکان عمومی حذف شود.

طالبان گفته است، که در پس‌زمینه برنامه‌های تلویزیونی به جای موسیقی از ترانه‌های بدون موزیک استفاده شود و گوینده‌های برنامه‌ها نیز باید بجای لباس‌های غربی از لباس افغانی استفاده کنند.

پیش از این نیز طالبان دانشجویان دانشگاه کابل را ملزم به پوشیدن لباس افغانی کرده‌ بودند.

برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی تبدیل لوگوی تلویزیون ملی و دستور برداشتن پرچم سه رنگ افغانستان را بی‌احترامی به ارزش‌های ملی دانسته و می‌گویند طالبان نباید ارزش‌های حزبی خود را بر مردم تحمیل کنند.

کد خبر 665420 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه افغانستان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟