Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:03:01 GMT

۷۰ درصد ظرفیت اقامتگاههای کرمان رزرو شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۴۷۴۸

۷۰ درصد ظرفیت اقامتگاههای کرمان رزرو شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی افضلی با اشاره به آمادگی این استان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی افزود: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از ۷۰ درصد از مراکز اقامتی کرمان برای ایام نوروز رزرو شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان کرمان ۳۳ هتل با ظرفیت ۲ هزار و ۸۷۲ تخت، ۹ هتل آپارتمان با ظرفیت ۴۶۱ تخت، ۳۸ خانه مسافر با ظرفیت ۳۴۱ تخت، ۳۴۴ واحد بوم‌گردی با ظرفیت هفت هزار تخت، ۲۵ مهمانپذیر با ظرفیت ۹۵۲ تخت، هفت اقامتگاه سنتی با ظرفیت ۷۷ تخت، سه پانسیون با ظرفیت ۱۵۰ تخت و … آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان تصریح کرد: تمام تأسیسات گردشگری این استان در آمادگی کامل قرار دارد.

وی بیان کرد: در مجموع حدود سه هزار نفر از کارکنان این مراکز در شیفت‌های مختلف کاری به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهند پرداخت.

افضلی با اشاره به اینکه در کنار واحدهای اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان ۲۳۹ مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۱۲۳ کلاس درس در استان کرمان پذیرش میهمانان نوروزی را برعهده دارند، ادامه داد: این کلاس‌ها به لحاظ امکانات و تجهیزات در سه سطح ویژه، الف و ب طبقه‌بندی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زائرسراها، خانه‌های معلم، مهمان‌سراهای ادارات و تعدادی از حسینیه‌ها و تکایا نیز در کنار سایر مراکز اقامتی، پذیرش مسافر دارند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده و ارگ بم به عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی‌های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می‌روند.

کد خبر 5451033

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمان ارگ بم نوروز بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه نوروز ویروس کرونا نیمه شعبان آیت الله علوی گرگانی بارش برف سفرهای نوروزی آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه نوروز 1401 عید نوروز استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 2283 دلار و 23 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.38 درصدی به 2294 دلار و 10 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/58

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد