Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصرپروانی گفت: غزل تنها بازمانده شعر کلاسیک فارسی است علیرغم چهارده پانزده قالبی که در این شعر وجود دارند. هنوز شاعران به دلیل ساختاری که این قالب در جایگاه شعر ایجاد کرده است،به سرودن در این قالب شعر اقبال دارند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به نوع تمام شدن ابیات، پیروی از قافیه مشترک در بین فارسی زبانان هم جایگاهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعر‌هایی که تاکنون در قالب غزل سروده شدند، ماندگاری بیشتری در شعر فارسی داشته اند.

او در این باره عنوان کرد که در غزل امروز در هر دهه تک ستاره‌هایی داشتیم از جمله آن‌ها می‌توان به حسین منزوی در دهه ۶۰، محمدعلی بهمنی در دهه ۷۰ و فاضل نظری در دهه ۸۰ اشاره کرد. به غیر از این افراد در مجموعه غزل‌هایی که ممکن است هر اهل قلم یا هر مخاطب عام شعری با آن مواجه شود غزل‌های بسیار زیبایی بخوانیم که در تراز ادبی بالایی قرار دارد.

شاعر با اشاره به زاویه دید شاعران امروزی با توصیه به شاعران جوان از آن ها خواست که در نگاه شعری خود به دنبال تغییر و تفاوت با سایر شاعران باشند و در جهانی که پر از عشق و مسائل زیباست هرچه با ذهن بازتری فکر کنند به مضامین بهتری دست پیدا می‌کنند.

او از آن ها خواست به دنبال واژه‌های دور از ذهن و جدید نباشند و با تغییر چیدمان واژه ها، در نگاه شعری خود تفاوت ایجاد کنند و در پی خلق اندیشه های جدید در شعر خود باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات فارسی شعر امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران

امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مجری برنامه مشاعره در برنامه برمودا حضور پیدا کرد. آذر خاطراتی را از مهدی اخوان ثالث، شهریار و دیگر شاعران و هنرمندان بنام ایران تعریف کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران