Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ووشو، در روز دوم رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، ملی‌پوشان ایران در هشت وزن (۳ وزن مردان و ۵ وزن بانوان) پا بر روی گیلم گذاشتند که حاصل تلاش آنها در روز دوم این مسابقات ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز بود.

در بخش بانوان و در وزن ۴۸ کیلوگرم لیلا سیاهوشی با شکست در دور اول، حذف شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در وزن ۵۷ کیلوگرم فاطمه شعبانی سرنوشتی مشابه سیاهوشی را تجربه کرد و با شکست در همان دور حذف شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم صدف بیرانوند پس از شکست حریفان فینالیست شد، اما در دیدار نهایی مقابل «خانیدووا» از ازبکستان مغلوب شد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

در وزن ۷۸ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، صبا کرمعلی پس از نماینده ازبکستان نایب قهرمان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم در ابتدا با شکست یانگ یاچان از تایپه و سپس جیتیما از تایلند را پشت سر گذاشت و به فینال رسید.این بانوی ملی‌پوش در دیدار نهایی مقابل تران تى تاى نماینده ویتنام نیز به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی تکیه زد و آخرین طلای قرن ورزش زنان را در ثانیه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ کسب کرد.

در بخش مردان و در وزن ۶۰ کیلوگرم علی محمدی بریمانلو «آرم خیان» از تایلند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، اما در دیدار ماقبل فینال به کوواتف از تاجیکستان باخت و به مقام سوم مشترک بسنده کرد.

در وزن ۷۳ کیلوگرم الیاس پاکدل برابر «راغول کومار» از هند و سپس «وو سون» از ویتنام پیروز شد و گام به دیدار نهایی گذاشت. پاکدل در فینال «صبح الدین» تاجیکستانی را شکست داد و مقتدرانه قهرمان شد.

بیشتر بخوانید

اعزام کوراش کاران ایران به مسابقات قهرمانی آسیا

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، جواد مرادی در جدال با «رحمانی» از افغانستان پیروز شد. او در دومین مبارزه «ویشل» از هند را مغلوب کرد و فینالیست شد. مرادی در دیدار نهایی «شرالی» از ازبکستان را برد و صاحب مدال ارزشمند طلا شد.

بدین ترتیب در پایان یازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، تیم مردان ایران با سه طلا، دو نقره و یک برنز از مجموع هفت وزن به مقام قهرمانی رسید و تیم بانوان کشورمان با یک طلا، سه نقره و دو برنز در هشت وزن، به مقام ارزشمند سوم دست یافت.

در بخش مردان پس از تیم ایران ازبکستان دوم و تاجیکستان سوم شدند.

در بخش بانوان نیز ازبکستان اول شد و چین تایپه در رده دوم ایستاد. تیم کشورمان هم در رده سوم ایستاد.



باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون ووشو مسابقات کوراش قهرمانی آسیا تیم ملی کوراش بانوان دیدار نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در ادامه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی که در زمین‌های تنیس مجموعه مارینا کیش و پلاژ بانوان در حال برگزاری است، تیم‌های مدعی جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند.

در دیدارهای بخش بانوان تیم غزاله آذر پرست – مارال چریکی با نتیجه ۳-۶ و ۴-۶ از سد سعیدیان – سوگند ضمیرزاده عبور کردند، زوج ساره هژبر و فاطمه سرسنگی نیز با نتیجه ۶ بر ۳ و ۶ بر ۳ برابر فاطمه حجازی و پریا پارسیان به پیروزی رسیدند. یاسمن حیدری و شیرین سیدیان با نتیجه (۲-۶ و ۱-۶) سوگند اسدی و فریماه نورینانی را شکست دادند و تیم نیکی ثابتی و نیکو شیرازی‌فر با نتیجه (۲-۶ و ۱-۶) زوج نیلوفر قنودی و درنا یگانه را مغلوب کردند.

در بخش آقایان نیز تیم فرهان اهرزاد و امیرعلی بنده نژاد با نتیجه ۶ بر یک و ۶ بر یک زوج کاوه ادیبی و خان‌محمدی را از پیش رو برداشتند. مهدی بازگیر و علی رئیسی با نتیجه (۵-۷ و ۳-۶) زوج مانی منصوری و سینا یگانه را شکست دادند. سالار ریاحی و ملک محمدی با نتیجه ۲-۶ و ۶-۷ تیم کامبیز درویش نژاد و سامی داوطلب را بردند و در نهایت تیم شهریار اهرزاد و مسعود پیروزی با نتیجه ۲ بر یک تیم نوید آبیاری و امیر حسین آسودی را شکست دادند.

این مسابقات امروز با انجام دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و نهایی پیگیری می‌شود. هفته دوم این رقابت‌ها از ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا کیش و پلاژ بانوان آغاز و در حال برگزاری است.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد، در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند.

کد خبر 6095008

دیگر خبرها

  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند