Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:48:26 GMT

اهدای عضو دختر جوان دشتستانی به سه بیمار زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۵۰۷۵

اهدای عضو دختر جوان دشتستانی به سه بیمار زندگی بخشید

ایسنا/بوشهر رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای عضو یک دختر ۲۲ ساله دشتستانی جان سه بیمار را نجات داد.

علیرضا باقری روز یکشنبه به رسانه ها اظهار کرد: پس از تائید مرگ مغزی فاطمه کرمی خانواده نوع دوست او با اهدای عضو فرزند خود موافقت کردند.

وی بیان کرد: کبد و ۲ کلیه زنده‌یاد کرمی صبح امروز یکشنبه در بیمارستان شهید گنجی برازجان برای پیوند به بیماران نیازمند به دریافت عضو انجام و به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۵۰ هم‌وطن با ایثار خانواده‌های مرگ مغزی در استان بوشهر از مرگ حتمی نجات‌ یافته‌اند.

وی افزود: این اقدام خداپسندانه خانواده دشتستانی، چهاردهمین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ و نود و سومین مورد اهدای عضو در استان بوشهر است که با این اقدام خداپسندانه صدها بیمار نیازمند به دریافت عضو از مرگ حتمی نجات یافتند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهدا عضو استانی شهرستانها اهدای عضو علیرضا باقری اهداي عضو استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران

سیدحسین علوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری های ستاد صبر استان و تلاش های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رییس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کد خبر 6094969

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد