Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های همدل، و با تبریک ویژه به خانواده‌های معظم شهیدان و همچنین جانبازان، ایثارگران و خدمتگزاران ملت در میدان‌های مختلفِ علم، سلامت، امنیت و مقاومت، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بازارنیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را نیز همچون سالهای دیگر سالی توأم با فرازها و فرودها برشمردند و گفتند: انتخابات مهم و بزرگ ریاست جمهوری یکی از مهمترین فرازها و شیرینی‌های سال قبل بود که مردم با وجود خطر شدید بیماری همه‌گیر کرونا، با شرکت در انتخابات، دولتی تازه‌نفس را به میدان آوردند که بر اساس نشانه‌های موجود، دولتی مردمی و دارای ریل جداگانه از دولت محترم قبل است و امیدهایی را در مردم زنده کرده است.

ایشان مقابله جدی با کرونا و کاهش قابل توجه تلفات در اثر تأمین واکسن برای همگان را از دیگر فرازهای سال ۱۴۰۰ خواندند و در بیان نقطه اوج دیگری از حوادث این سال خاطرنشان کردند: در بخش‌های مختلف علم و فناوری از تولید چند نوع واکسن معتبر تا پرتاب ماهواره، کارهای بزرگی انجام شد.
رهبر انقلاب، اعتراف آمریکایی‌ها به شکست خفت‌بار آنها در فشار حداکثری علیه ایران را از دیگر شیرینی‌های سال ۱۴۰۰ در عرصه جهانی دانستند و افزودند: ایستادگی مردم موجب این پیروزی شد و در واقع این ملت ایران بود که پیروز شد.

ایشان در بیان پیام حوادث متعددی که در سال ۱۴۰۰ در نقاط دیگر جهان رخ داد، تأکید کردند: این حوادث همگی درستیِ راه ملت ایران در مقابل استکبار را نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تنگیِ معیشت مردم، مسئله گرانی‌ها و تورم» را تلخ‌ترین موضوع سال ۱۴۰۰ دانستند و افزودند: مشکلات اقتصادی علاج‌پذیر است و حتماً باید علاج شود البته عجله و توقع رفع دفعی آنها واقع‌بینانه نیست اما امیدواریم بخشی از آنها در سال جدید که سال اول قرنِ ۱۵ هجری شمسی است، برطرف شود.

ایشان در ادامه هدف از تعیین شعار سال را جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاهها و آحاد مردم دانستند و افزودند: در بعضی از سالها متناسب با شعار سال توفیقات خوبی به دست آمد اما در بعضی سالها نیز کم‌کاری‌هایی وجود داشت. البته در سال ۱۴۰۰ که سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بود، کارهای خوبی انجام شد که باید ادامه پیدا کند.

رهبر انقلاب در بیان علت تمرکز بر مسئله تولید در سالهای اخیر، گفتند: تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق و رواجِ اکسیری به نام تولید ملی است که تکیه بر آن در این سالها تأثیرهای خوبی نیز داشته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امسال نیز همچنان بر مسئله تولید تأکید می‌کنم، البته بر لایه و چهره جدیدی از تولید یعنی تولیدِ «دانش‌بنیان» و «اشتغال‌آفرین».

ایشان معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند و افزودند: بنابراین شعار سال ۱۴۰۱ عبارت است از «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین».

رهبر انقلاب با تأکید بر توصیه سال قبل خود مبنی بر اکتفا نکردن به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاهها، گفتند: تحقق شعار امسال نیاز به سیاستگذاری دارد البته با تحرکی که از رئیس‌جمهور محترم و همکاران‌شان مشاهده می‌شود، ان‌شاءالله این شعار روی زمین نخواهد ماند اما هر چه بیشتر کار و تلاش شود بهتر خواهد بود.

برچسب ها: رهبر انقلاب ، تولید ، 1401 ، تولید لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qzu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رهبر انقلاب تولید تولید اشتغال آفرین رهبر انقلاب دانش بنیان سال ۱۴۰۰ شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی