Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@01:39:33 GMT

بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۵۶۷۱

بیمه بدنه با اینکه اجباری نیست اما با توجه به مزایای آن در برخی موارد می تواند برای راننده و خودرو مفید باشد و بخشی از خسارات وارده به خودروها را جبران کند.

خبرگزاری میزان - بیمه مربوط به خودرو به دو دسته اصلی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث طبقه بندی می‌شود که در این میان بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه یا عدم تهیه بیمه بدنه، کاملا اختیاری است و به تصمیم دارنده خودرو مربوط می شود اما به دلایل مزایای بسیاری که این نوع بیمه دارد، تهیه آن برای هر ماشینی توصیه شده است.

بیمه بدنه خودرو از جمله بیمه‌هایی است که برای رانندگان و وسایل نقلیه مفید است و بیمه گزار با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه گر و خرید بیمه، خودرو خود را در مقابل حوادث و خطرات احتمالی بیمه می‌کند و شرکت بیمه گر ملزم است در صورتی که خسارتی به خودرو وارد شد با توجه به شرایط بیمه خسارت وارده را پرداخت کند.

خسارت‌ها و هزینه‌های تحت پوشش بیمه بدنه

خسارتی که ناشی از برخورد موضوع بیمه به یک جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد اجسام دیگر به موضوع بیمه و یا واژگونی و سقوط موضوع بیمه باشد و یا چنانچه در حین حرکت، اجزا و یا محمولات موضوع بیمه به آن برخورد نماید و موجب بروز خسارت شود از جمله خسارت‌ها و هزینه‌های تحت پوشش بیمه بدنه است.

همچنین خسارتی که در اثر آتش سوزی، صاعقه و یا انفجار به موضوع بیمه و یا لوازم یدکی اصلی همراه آن وارد شود نیز تحت پوشش بیمه بدنه می شود.

در صورتیکه موضوع بیمه دزدیده شود و یا دراثر عمل دزدی یا شروع به دزدی به وسیله نقلیه و یا وسایل اضافی آن که در بیمه نامه درج شده است خسارت وارد شود یا خسارتی که درجریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه خسارت دیده به آن وارد شود قابل جبران است.

خسارت باطری و لاستیک‌های چرخ موضوع بیمه در اثر هر یک از خطرات بیمه شده تا پنجاه درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

خسارت‌های زیر تحت پوشش بیمه نامه بدنه نمی‌شود مگر اینکه در بیمه نامه یا الحاقیه آن به نحو دیگری توافق شده باشد.

خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و آتشفشان، خسارت‌هایی که به علت استفاده از موضوع بیمه درمسابقه اتومبیلرانی یا آزمایش سرعت به آن وارد شود.

خسارت‌های وارد به موضوع بیمه به علت حمل مواد منفجره، سریع الاشتعال و یا اسیدی مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص حمل آن باشد.

خسارت‌های وارده بر اثر پاشیده شده رنگ، اسید و سایر مواد شیمیایی روی بدنه موضوع بیمه مگر آنکه ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه باشد.

خسارت ناشی از سرقت لوازم و قطعات موضوع بیمه پس از وقوع حادثه، خسارت ناشی از کشیدن میخ و سایر اشیا مشابه روی بدنه موضوع بیمه، کاهش ارزش موضوع بیمه حتی اگر در اثر وقوع خطرات بیمه شده باشد و همچنین زیان ناشی از عدم امکان استفاده از موضوع بیمه حادثه دیده به علت تحقق خطرات تحت پوشش بیمه نامه، تحت پوشش بیمه نامه بدنه نمی‌شود مگر اینکه در بیمه نامه یا الحاقیه آن به نحو دیگری توافق شده باشد.

خسارت‌های غیرقابل جبران بیمه بدنه

خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم، خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجار‌های هسته ای، خسارت‌هایی که عمدا توسط بیمه گذار، ذینفع و یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می‌شود، خسارت‌های وارده به موضوع بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آنکه عمل گریز توسط متصرفین غیر قانونی باشد.

در صورتیکه راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه متناسب نباشد.

همچنین اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان آن نیست.

خسارت‌های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذیصلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده موضوع بیمه بوجود آمده باشد.

خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را رعایت کرده باشد.

خسارت‌های وارده به وسایل و دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی موضوع بیمه در صورتیکه ناشی از نقص و خرابی در کارکرد آن‌ها باشد.

خسارت‌هایی که به علت حمل بار بیش از حد مجاز توسط موضوع بیمه به آن وارد شود.

بیمه‌های تکمیلی بیمه بدنه اتومبیل نیز شرایط مخصوصی دارد به طوریکه هریک از پوشش‌های مورد اشاره در این برگ به شرطی در تعهد بیمه گر می‌باشد که در بیمه نامه بدنه صراحتا به هریک ازآن‌ها اشاره شده باشد وحق بیمه مربوط به آن نیز پرداخت شود.

سرقت در جا قطعات و لوازم اتومبیل، غرامت عدم استفاده از وسیله نقلیه در ایام تعمیرات، شکست شیشه وسیله نقلیه به تنهایی و به عللی غیر از حوادث مورد تعهد بیمه گر و افزایش ارزش وسیله نقلیه مورد بیمه بعلت نوسان قیمت از جمله موارد بیمه‌های تکمیلی بیمه بدنه خودرو محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تشریح جزئیات پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بیمه مرکزی بیمه بدنه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بیمه مرکزی بیمه بدنه بیمه نامه خسارت های وارد تحت پوشش بیمه موضوع بیمه موضوع بیمه وسیله نقلیه آن وارد شود آن وارد بیمه بدنه مگر آنکه خسارت ها بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سال زراعی از مهر هر سال تا پایان شهریور سال آینده است که از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱.۵ میلی متر بوده است.

او افزود: متوسط بارش‌ها در مدت مشابه پارسال ۹۴.۷ میلی متر بوده که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی نسبت به کوتاه مدت داشته ایم، اما هنوز به نسبت بارش‌ها در بلند مدت ۱۴ درصد کاهش بارندگی داریم و باید به ۱۱۷.۶ میلی متر برسیم.

عباس زاده بیان کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ میلی متر بود که پیش بینی‌های هواشناسی و دو مرحله هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و سیلاب از قبل اطلاع رسانی شده بود.

بیشتر بخوانید

خسارت سیل به بخش‌های مختلف در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها آماده باش اعلام شده و امکانات بسیج شده بود که در سیلاب‌های اخیر بیشترین و اولین خسارت به راه‌های مواصلاتی استان وارد شد و برخی از پل‌ها را آب برد و یا مسیر‌های تردد مسدود شد.

او عنوان کرد: هم اکنون همه راه‌ها باز شده، اما باید به مسئله ایمنی راه‌ها توجه کنیم، زیرا ترمیم راه زمانبر است که همکاری خوبی بین دستگاه‌ها در این مورد انجام شده و جدای از آن خسارت‌های جدی و سنگینی به واحد‌های مسکونی و محل نگهداری دام‌ها وارد شده که بنیاد مسکن در حال ارزیابی و جمع آوری خسارت‌های وارده است.

عباس زاده تصریح کرد: ارزیابی تمام شهرستان‌های آسیب دیده از سیل در حال انجام است و جبران خسارت‌ها بخشی از طریق جبران خسارت و بخشی اعطای وام انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: البته توصیه ما این است که افراد واحد‌های کارگاهی، کشاورزی، مسکونی و تولیدی خود را بیمه کنند تا در زمان حادثه برای جبران خسارت‌ها راحت‌تر باشند، زیرا به طور مثال در سیلاب اخیر یک اداره بیمه نزدیک به ۲هزار  بیمه گذار در شهر حاجی آباد داشت که در همان روز‌های سیلاب برآورد خسارت کردند و قرار شد که امروز یعنی شنبه، مبلغ خسارت به حساب افرادی که بیمه بودند واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند