Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: شلیک چندین موشک از سوی کره شمالی، تغییر پرچم افغانستان توسط طالبان، متهم شدن نخست وزیر انگلیس به اقدام علیه امنیت ملی، بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان و پاسخ منفی الجزایر به درخواست امریکا برای افزایش صادرات گاز به اروپا از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلیک چندین موشک از سوی کره شمالی 

مقام‌های دفاعی سئول اعلام کرده‌اند که کره شمالی دست‌کم چهار راکت را از «راکت‌اندازهای چندگانه» به سمت دریای زرد پرتاب کرده است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت، پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی «مجموعه‌ای از تسلیحات ممنوعه» را شلیک و مجموعه‌ای از ماهواره‌های شناسایی که سئول و واشنگتن آن را بعنوان سامانه موشک بالستیک بین‌قاره‌ای توصیف کرد‌ه‌اند، آزمایش کرده است.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در پیامی به خبرنگاران گفت:‌ «شلیک‌هایی انجام گرفته است که که احتمالاً امروز صبح (یکشنبه) از سوی راکت‌اندازهای چندگانه کره شمالی شلیک شده است. ارتش ما آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و در عین حال از نزدیک تحولات مربوطه را دنبال می‌کند».

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقام‌های کره جنوبی گزارش کرد که چهار شلیک در مدت یکساعت از ساعت 07:20 صبح یکشنبه به وقت محلی (01:50 بامداد یکشنبه به وقت تهران) از یک مکان نامعلوم در استان «پیونگان جنوبی» صورت گرفته است و هدف شلیک‌ها در دست بررسی است.

شورای امنیت ملی کره جنوبی پس از این شلیک‌ها جلسه اضطراری برگزار کرد و خواستار تقویت حالت دفاعی به منظور جلوگیری از «خلاء‌ امنیتی در دوران انتقال قدرت در دولت کره جنوبی» شد.

این آزمایش کره شمالی در حالی انجام گرفته بود که یک روز قبل از آن، ارتش ایالات متحده در اقدامی تحریک‌آمیز در شبه جزیره کره و اطراف آن رزمایش برگزار کرد تا تقابل خود را با آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ به نمایش بگذارد.

تغییر پرچم افغانستان توسط طالبان 

جنبش طالبان رسما از تغییر پرچم سه‌رنگ افغانستان خبر داد.

جنبش طالبان به طور رسمی پرچم سه‌رنگ افغانستان را ممنوع کرده و از برافراشتن پرچم سفید و استفاده از آن در تمامی دفاتر دولتی در داخل و خارج افغانستان خبر داد.

جنبش طالبان اعلام کرد، مقرر شد که پرچم سفید برافراشته و در تمامی مراکز دولتی داخل افغانستان و خارج آن استفاده شود.

این جنبش تاکید کرد، هیچ یک از مسئولان طالبان اجازه استفاده از پرچم سه‌رنگ را ندارند.

متهم شدن نخست وزیر انگلیس به اقدام علیه امنیت ملی 

نخست وزیر انگلیس در بحبوحه جنگ اوکراین، به دلیل شرکت در مراسمی که فرد نزدیک به رئیس جمهوری روسیه حضور داشت، عنصری تهدید آمیز برای امنیت ملی انگلیس نامیده شد.

هفته‌نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شبی که ولادیمر پوتین جنگ خود را در اوکراین آغاز کرد، نخست‌وزیر انگلیس در مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای حزب محافظه‌کار حضور داشت که حداقل یک حامی مالی مرتبط با روسیه شرکت کرده است.

به گزارش این هفته نامه، نخست وزیر در این مراسم سخنرانی کوتاهی کرد و بعد از آنکه مشخص شد حمله روسیه قریب الوقوع است، به میهمانان گفت که باید زودتر برای مقابله با یک بحران، آنجا را ترک کند.

بر اساس این گزارش، «لوبوف چرنوخین» همسر معاون سابق وزیر دارایی روسیه در مراسم آن شب حضور داشته که از سال ۲۰۱۲ تقریباً ۲ میلیون پوند به حزب محافظه کار کمک کرده است.

این مراسم در ۲۳ فوریه حدود ساعت ۸ بعد از ظهر آغاز شد و در یک عمارت اشرافی قرن هجدهم موسوم به اسپنسر هاوس، ساختمانی درجه یک که فقط یک کیلومتر از دفتر نخست وزیری فاصله دارد، برگزار شد.

به گزارش ساندی تایمز، دو تن از مقام های ارشد دولت، بن والاس، وزیر دفاع و مایکل گوو، وزیر مسکن نیز در این مراسم حضور داشته اند.

آنلیس دادز، دبیرکل حزب کارگر در واکنش به گزارش ساندی تایمز گفت: «بوریس جانسون تهدیدی برای امنیت ملی است. در آستانه جنگ، نخست‌وزیر باید کاملاً بر امنیت ملی متمرکز می‌شد - نه اینکه برای گرفتن پول نقد از همسر وزیر دارایی سابق پوتین تلاش کند.»

گفته می‌شود حزب حاکم محافظه کار بیش از ۶.۵ میلیون پوند از حامیان مالی مرتبط با کرملین دریافت کرده است. یک سخنگوی دفتر نخست وزیری به اسکای نیوز گفت: «بوریس جانسون برای مدت کوتاهی در این مراسم که از قبل برنامه ریزی شده بود، شرکت کرد.»

انگلیس از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو و الیگارش‌های روس وضع کرده است.

بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (یکشنبه)، جزئیات مربوط به عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان سعودی را اعلام کرد.

یحیی سریع خبر داد که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

سریع هشدار داد: «نیروهای مسلح یمن -با کمک خداوند- برای شکستن محاصره ظالمانه عملیات‌‌های نظامی ویژه‌ای را اجرایی خواهد کرد که اهداف حساسی را شامل خواهد شد؛ اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به فکرش هم خطور نکرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع در پایان گفت: «نیروهای مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد. خداوند خود گواه است».

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

پاسخ منفی الجزایر به درخواست امریکا برای افزایش صادرات گاز به اروپا

الجزایر درخواست امریکا برای ازسرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه درپی تنش های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام های الجزایری اخیرا این خط انتقال گاز را که از مغرب می گذرد، بسته بودند .

 رادیو فرانسه به نقل از منابع الجزایری اعلام کرد امریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان ازسرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.

در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم هایی از سوی امریکا علیه روسیه ، آمریکایی ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که ۱۱درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی راتامین می کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.

رادیو فرانسه افزود: الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، "جنبه احتیاط " رارعایت می کند زیرا می خواهد روابط خوذ را با مسکو حفظ کرده واز پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.

صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خوداری الجزایر درپی تنش های سیاسی با مغرب  از تمدید قرارداد فیمابین با این کشور، در ۳۱ اکتبر گذشته قطع شده بود.

به گفته رادیو فرانسه حتی درصورت موافقت الجزایر با افزایش صادرات گاز به اروپا، این اقدام در کوتاه مدت راه حل قابل قبولی به شمار نمی رود چرا که افزایش صادرات گاز در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاریهای کلان و بازه زمانی حداقل ۵ساله برای اجرا دارد درحالی که اروپا برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه در تنگناست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 آمریکا روسیه چین اروپا ایران خاورمیانه مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران نیمه شعبان نوروز 1401 قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور نوبت اول امسال و همچنین نرسیدن دانش‌آموزان یک منطقه سیل‌زده به جلسه آزمون توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

وی اظهار کرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

جذب نخبگان به صورت مستقیم به عنوان هیات علمی

زلفی‌گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی‌گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما...

وزیر علوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود. الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیرنظام مختلف بودیم.

زلفی‌گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیأت مرتبط خود معرفی می شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم