Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@03:32:44 GMT

هشدار سیل و طوفان برای ۱۷ استان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۵۸۷۸

هشدار سیل و طوفان برای ۱۷ استان

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱ علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از غرب  ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز سه‌شنبه در بخش‌هایی از غرب،‌شمال شرق و ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه نیز در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط روز پنجشنبه در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز،‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در مناطق غربی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در  استان‌های ساحلی دریای خزر،‌اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در مناطق شمال شرق افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز نیمه شرقی خلیج‌فارس،‌دریای عمان و تنگه هرمز و طی ۳ روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴

نوع مخاطره: بارش برف و باران، همراه با وزش باد نسبتا شدید، در مناطق گرمسیر رعد وبرق و احتمال بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹: اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۱: اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، قزوین، زنجان، ارتفاعات تهران و البرز.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، زنجان، همدان، کرمانشاه و ارتفاعات سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۳: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و البرز.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴: شرق گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات قزوین، تهران و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها بویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر شهری، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آمادگی دستگاه اجرایی به منظور برف روبی در گردنه‌های برفگیر، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو.

توصیف سامانه دوم: تغییر نو ع توده هوا و افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق بیابانی همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و جنوب قزوین.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۱: کردستان، مرکزی، همدان، لرستان، ایلام، اصفهان، فارس، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، کرمان و یزد.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲: شرق و جنوب سمنان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، فارس، اصفهان، مرکزی، ایلام و همدان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۳: کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس، لرستان، شرق و جنوب سمنان، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان جنوبی، جنوب اردبیل، کرمان و قم.

جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵: اصفهان، فارس، یزد، مرکزی، همدان، لرستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، قم، همدان، سمنان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: استحکام سازه های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده و حفاظت از صنعت کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد با سمت شمال‌غربی-شمالی-شمال‌شرقی

زمان شروع: ظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۱

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر تا ۲ متر و دور از ساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان و مازندران.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۱: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی به‌ویژه در فراساحل.

توصیه: احتیاط در سفرهای دریایی، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و سایر تمهیدات جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

اخبار مرتبط ۲۱:۵۴:۵۹ آخرین پیش‌ بینی آب و هوای کشور ۱۸:۰۳:۰۱ بارش‌ها تا دو روز آینده ادامه دارد ۰۸:۱۰:۲۳ پیش بینی وضع هوای امروز ۱۰:۳۷:۰۳ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان ۲۲:۴۰:۲۴ هشدار دوباره به مازندرانی‌ها ۰۰:۰۱:۳۸ شمال غرب کشور در تعطیلات نوروز بارانی خواهد بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو بارش باران سیل هواشناسی بارندگی پیش بینی آب و هوا آذربایجان شرقی آذربایجان غربی خراسان جنوبی بخش هایی دریای خزر پیش بینی شمال غرب سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش‌های شدید، آب‌گرفتگی معابر، سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی ۱۴ استان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هشدارهای سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1403/02/11

زمان پایان: پنجشنبه 1403/02/13

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1403/02/11: نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان.

چهارشنبه 1403/02/12: کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استانهای فارس، کردستان و لرستان.

پنجشنبه 1403/02/13: یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی
توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1403/02/10

زمان پایان: پنجشنبه 1403/02/13

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه 1403/02/10: کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ایلام، غرب کرمانشاه و شمال غرب فارس.

سه‌شنبه 1403/02/11: نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و ارتفاعات استانهای البرز و تهران.

چهارشنبه 1403/02/12: کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب هرمزگان، کرمان، فارس، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نیمه غربی یزد.

پنجشنبه 1403/02/13: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی